شکردشت؛ عروس زیبای تالش به روایت تصویر

شکردشت رؤیایی یکی از زیباترین ییلاق‌های منطقه تالش است.

فروزان یکتائی: سرزمین تالش یک منطقه سرسبز از شمال کشور است که وسعت زیادی از آن کوهستانی و نیمی دیگر خزری است. به همین دلیل از موقعیت و آب و هوای منحصر به فردی برخوردار بوده و روستاها و مناطق گردشگری آن وصف نشدنی است. شکردشت یکی از این مناطق زیبا، بکر و پرجاذبه‌ی این دیار است که در بیست کیلومتری شهرستان تالش واقع شده است.
بهترین فصل برای تماشای این طبیعت سحر انگیز؛ از اوایل اردیبهشت تا اواخر خرداد می‎باشد که دشت ها پر از شقایق و گل های زیبا هستند. این سرزمین بهشتی آنقدر بکر و دست‌نخورده است که هر چقدر هم جاذبه‌های آن توضیح داده شود گویای بخش کوچکی از واقعیت آن نیست، فکرش را کنید در این روزهای گرم و خسته کننده تابستان که همه جا در شلوغی موج می‌زند شما از هوای خنک کوهستان می‌نوشید و فقط زیبایی و سکوت را نظاره می‌کنید و چنین چیزی شاید تنها در شکردشت رؤیایی امکانپذیر باشد. تازه آن وقت متوجه می‌شوید چرا نام این منطقه‌ی بکر و زیبا شکردشت است.
خانه های ساخته شده در ییلاق پیامی دارند. آنها با لبان بسته به ما می گویند که انسان های شهری در هر جا نشانه ای دارند. با این حال طبق مشاهدات تا کنون از دست مسافرانی که دشمن طبیعت هستند؛ نفس راحت کشیده است.
مردم خونگرم و مهربان تالش نیز اقامت گاه هایی را برای مسافران ساخته اند و با عسل طبیعی کوهستان و شیر تازه و پنیر معروف این منطقه پذیرای شما خواهند بود. پس اگر اهل تماشا و لذت بردن از مناطق بکر و آسیب نزدن به طبیعت هستید برای رها شدن در طبیعت از شهر دل بکنید و به جاده بزنید.

Share