در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

شهر رشت به شهر زشت تبدیل شده است | محکومیت پرسنل سدمعبر در دادگاه

عضو شورای شهر رشت در مورد اینکه شهر رشت به شهر زشت تبدیل شده است گفت: ورودی شهر رشت با نمادهای زشت ازجمله پیام‌های تبریک به صورت داربستی و ریختن نخاله ها را شاهد هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیرحسین علوی، رییس شورای شهر رشت در چهل و هشتمن شورای شهر رشت در مورد انتقال شورا به ساختمان فعلی شهرداری گفت: باتوجه به اینکه قرار است این ساختمان فعلی به خانه مشروطه تبدیل شود این جابجایی انجام می شود و اتاق فعلی شهردار به عنوان صحن علنی شورا استفاده خواهد شد.

وی افزود: در حال حاصر اتاق رییس شورا، صحن شورا و اتاق خزانه دار در این ساختمان آماده است.

طبقه ششم ساختمان گیل آماده نیست 

مسعود نصرتی، شهردار رشت نیز درباره انتقال ساختمان شورای شهر رشت به شهرداری گفت: طبقه ششم ساختمان گیل که اتاق شهردار است در حال حاضر آماده نیست و قصد داریم که اتاق مشاورها را به عنوان اتاق شهردار استفاده کنیم و چون این اتاق‌ها کافی نیست میخواهم به مدت بیست روز در هر دو ساختمان حضور داشته باشم.

شهرداری رشت در مورد پرسنل سد معبر بیشتر توجه کند

رییس شورای شهر رشت در ادامه در مورد پرسنل سد معبر گفت: شهرداری رشت در مورد پرسنل سد معبر بیشتر توجه کند. گاها این پرسنل ها در برخی از مواقع برای انجام وظایف خود درگیر می شوند که در دادگاه هم محکومیت بر ایشان صادر می‌گردد و چون نیروی شرکتی هستند حمایت درمانی نیز ندارند.

در ادامه جلسه بهراد ذاکری، عضو شورای اسلامی رشت با مخاطب قرار دادن شهردار رشت اظهار کرد: درباره عدم اجرای پروژه های عمرانی در رشت پاسخ داده شود.

بهراد ذاکری به انتصابات اخیر در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: این انتصابات بر کدام اساس انجام شده است.

مدیران شهرداری معتقدند که شهردار در دسترس نیست

وی با انتقاد از شهردار رشت افزود: شاهد این موضوع هستیم که مدیران شهرداری معتقدند که شهردار در دسترس نیست.

ذاکری به موضوع احداث تصفیه خانه رشت اشاره کرد و گفت: بهترین کار شفاف بودن با مردم است.

وی با بیان اینکه ۶ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی قرار است در حوزه تصفیه خانه شیرابه هزینه شود افزود: نباید اجازه بدهیم این پول به گونه ای هزینه شود که هیچ گونه تضمینی درباره آن وجود نداشته باشد.

در مناقصات شهرداری رشت پیمانکاران بومی نقشی ندارند | شهر رشت به شهر زشت تبدیل شده است

به گزارش دیارمیرزا حامد عبدالهی با بیان اینکه برای اجرای پروژه های عمرانی فرصت ۴ ماه را از دست داده ایم، افزود: در مناقصات شهرداری رشت طوری اعمال می‌شود که پیمانکاران بومی نقشی ندارند.

عضو شورای شهر رشت در مورد اینکه شهر رشت به شهر زشت تبدیل شده است گفت: ورودی شهر رشت با نمادهای زشت ازجمله پیام‌های تبریک به صورت داربستی و ریختن نخاله ها را شاهد هستیم.

عبداللهی با بیان اینکه صدور پروانه در پنج منطقه شهرداری رشت بسیار تاسف آور است افزود: تا زمانی که ممیزی شهر انجام نشود درآمدی برای شهرداری رشت حاصل نخواهد شد و ممیزی درآمد پایدار برای شهرداری است.

وی به دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: شهروندان رشت بابت هر کار کوچک و اندکی باید به شهرداری به صورت فیزیکی حضور پیدا کنند و این واقعا مناسب نیست و شاهد نارضایتی مردم هم هستیم.

پیمانکاران خرد و کلان شهرداری رشت هنوز مطالبات خود را دریافت نکردند

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه برنامه پرداختی برای پیمانکاران شهرداری رشت وجود ندارد گفت: پیمانکاران خرد و کلان شهرداری رشت هنوز مطالبات خود را دریافت نکردند و این موجب نارضایتی و بلاتکلیفی شده است.

وی به لیست پاداش های سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: لیست پرداخت ها را به صورت شفاف اعلام کنید.

در مورد لیست ۵۰ نفره مشاوران شهرداری پاسخ قانع کننده‌ای بدهید

این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه مردم از شرایط خدمات رسانی شهرداری رضایت ندارند، گفت: در مورد مشاوران شهرداری که ۵۰ نفر شده اند پاسخ قانع کننده ای بدهید بسیاری از آنها بدون اینکه کاری انجام دهند در شهرداری حضور دارند.

وی به املاک شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: افراد مدعی هستند که با شهرداری رشت مبایعه نامه دارند و الان به مدت یکسال است که سرگردانند.

عبدالهی افزود: در خصوص چاله و چوله های رشت هیچ اقدامی نشده است و مردم نسبت به مدیریت شهرداری نا امید شده اند.

شایعاتی در مورد رفتن شهردار به وزارتخانه و دریافت مسئولیت بالاتر وجود دارد

به گزارش دیارمیرزا در ادامه احمد رمضانپور نرگسی، عضو شورای شهر رشت با گلایه از رییس شورا گفت: در این جلسه قرار بود که شهردار گزارش کار بدهد و طرح سوال در دستور جلسه نبود.

وی افزود: شایعاتی در مورد رفتن شهردار به وزارتخانه و دریافت مسئولیت بالاتر وجود دارد که انعکاس مطالب این جلسه توسط رسانه ها قطعا بازخوردهایی خواهد داشت.

رمضانپور در ادامه اظهار داشت باید به یاد بیاوریم که شهردار رشت در چه شرایطی مسئولیت را برعهده گرفته است.

علوی در پاسخ به تذکر رمضانپور گفت: اعضای شورا بر حسب دغدغه ها سوالاتی را مطرح کردند و این سوالات به معنای طرح سوال از شهردار نیست.

شهردار رشت مقتدر و شجاع باشد و مقابل فشارها ایستادگی کند

در ادامه جلسه محمدحسین علیپور دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه در بحث پرداخت پاداش ها بارها به شهردار رشت تذکر داده شد گفت: انتظار داشتیم که این پاداش واقعا به افراد زحمتکش داده شود.

وی با بیان اینکه برخی از افراد با تعرفه مشاور به شهرداری رشت قصد دارند آنان را به صورت قراردادی وارد شهرداری کنند گفت: انتظار داریم شهردار رشت بسیار مقتدر و شجاع باشد و در مقابل برخی از فشارها نسبت به این کارها اقدام کند.

شرایط حضور سرمایه گذاران فراهم شده است

عاقل منش نیز با اشاره به اینکه فضا باید آرام باشد اظهار کرد: شرایط حضور سرمایه گذاران فراهم شده و نباید به گونه ای عمل کرد که موجب فراری شدن سرمایه داران شویم.

باید ببینیم چه چیزی به شهرداری رشت ارث رسیده است

فراهام زاهد، عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه سوال پرسیدن حق قانونی اعضای شورا است گفت: باید ببینیم چه چیزی به شهرداری رشت ارث رسیده است.

وی با بیان اینکه زمانی شهردار رشت در جایگاه قرار گرفت که حجم بدهی و تاخیر در پرداخت حقوق بسیار بالا بود، افزود: قسمت اعظم مشکلاتی شهرداری رشت با آن روبرو است زاییده همین اتاق شورا با افکار و درخواست های بی دلیل خودمان است.

مشکلات شهرداری رشت از اقدامات گذشته است

به گزارش دیارمیرزا حجت جذب دیگر عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه پرسنل شهرداری با تاخیر پنج ماهه مطالبات خود را دریافت می کردند گفت: مشکلاتی که شهرداری با آن مواجه است به ارث مانده از گذشته است.

حجت جذب با اشاره به اینکه باید پروژه های عمرانی با سرعت بیشتری دنبال شود، اظهار کرد: در مورد املاک شهرداری شفاف سازی شود.

وی در مورد اینکه بسیاری از مسیرها در شهر رشت داخل طرح تردد است گفت: شهروندان در این مورد بلاتکلیف هستند.

باید اتحاد اعضای شورای شهر باطنی باشد

شیرزاد در مورد تعیین و تکلیف کردن وضعیت رسانه ها گفت: شهردار رشت باید این موضوع را با شفافیت بیان کند.

وی با بیان اینکه اعضای شورا اتحاد ظاهری نداشته باشند گفت: ممکن است این حرف من برخی ها را ناراحت کند اما باید اتحاد ما باطنی باشد.

این عضو شورای شهر رشت در مورد حوزه نگبان‌ها گفت: کمبودهای در این حوزه وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در خصوص میزبانی شهر رشت از برنامه شهر خلاق که در آذرماه برگزار می‌شود گفت: تاکنون شهردار رشت چه اقداماتی کرده است؟!

Share