رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

شمال درحال مدفون شدن زیر پسماند است | ارتفاع آب تالاب انزلی یک متر افزایش پیدا می‌کند

عیسی کلانتری با بیان اینکه وضعیت پسماند شمال کشور باید از کل کشور جدا شود و به صورت جداگانه به آن رسیدگی شود، تاکید کرد: وضعیت پسماند شمال کشور بسیار نامناسب است و استان‌های شمالی در حال دفن شدن زیر پسماند هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عیسی کلانتری در نشست بررسی راهکارهای احیای تالاب بین المللی انزلی که در مقر پاسگاه محیط بانی قلم گوده بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: تالاب انزلی از اهمیت بالایی برخوردار است و احیای آن یکی از سیاست‌های دولت است.

وی افزود: طرحی که امروز در این جلسه توسط یکی از متخصصین ارائه شد هیچ آسیبی به تالاب در حین احیاء نمی‌رساند زیرا این طرح نانو فیزیکی است و هیچ تخریبی همچون طرح‌های شیمیایی در محیط زیست ندارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با تاکید بر اینکه تنها تا اواخر فصل پاییز فرصت آغاز این طرح وجود دارد، اظهار کرد: در آغاز کارگاه‌ها تجهیز خواهند شد و پس از آن با احیاء ۳ هزار هکتار غرب، ارتفاع آب ۱ متر افزایش پیدا می‌کند و آب از آن جا به بخش‌های بالا دست منتقل می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه با از دست دادن این فرصت یک سال عقب می‌مانیم، خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های دولت احیاء تالاب است.

وی با بیان اینکه وضعیت پسماند شمال کشور باید از کل کشور جدا شود و به صورت جداگانه به آن رسیدگی شود، تاکید کرد: وضعیت پسماند شمال کشور بسیار نامناسب است و استان‌های شمالی در حال دفن شدن زیر پسماند هستند.

Share