اوج نظارت دولتی‌ها

شرکت‎های خودرویی با ارز دولتی «چای» و «چای‌ساز» وارد کردند+ سند

بر ابهامات لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی این را هم باید اضافه کنیم که شرکتهای خودرویی با ارز دولتی چای و چای‌ساز وارد کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، بانک مرکزی به‌منظور شفاف‌سازی و عمل به دستور رئیس جمهوری لیست دریافت کنندگان ارز دولتی را درحالی منتشر کرد که فهرست کالاهایی که از ارز ۴۲۰۰تومانی استفاده کرده‌اند مردم و رسانه‌ها را شوکه کرده است!

بانک مرکزی بعد از نامه‌نگاری وزیر صنعت و درخواست انتشار نام ارزبگیران، سرانجام لیست ۵۳صفحه‌ای شامل ۱۴۸۲ شرکت دریافت‌کننده ارز رسمی را منتشر کرد. در این لیست محل تأمین ارز برای واردکنندگانی که در ۲ ماه اخیر ثبت سفارش انجام داده‌اند از طریق بانک مرکزی (منابع نفتی) و ارز ورودی سامانه نیما می‌باشد.

در اولین نگاه به لیست دریافت کنندگان ارزهای دولتی مشخص می‌شود که بسیاری از ثروت‌های ملی صرف واردات نخود، لوبیا، عدس، لپه و جو شده است.

اما این پایان ابهامات لیست دریافت کنندگان ارزهای دولتی نیست؛ در این فهرست مشخص شده که میلیون‌ها دلار صرف واردات چای، قهوه‌ساز، کاغذ، تایر خودرو، اتو، بخارشور و سایر لوازم خانگی شده است.

مشاهده لیست منتشره از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تعدادی از شرکت‌های خودرویی با تعرفه دولتی ارز ۴۲۰۰تومانی برای واردات چای و چای‌ساز و قهوه‌ساز گرفته‌اند.

شرکت رهروان خودرو پیشگامان نگین جنوب ۱۳۴.۲۴۲ هزار یورو ارز دولتی گرفته و نام او در فهرست واردکنندگان چای قرار گرفته است.

شرکت ماموت خودرو نیز ۳۴۶۱ یورو ارز دولتی گرفته و نام او در فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی برای واردات چای‌ساز و قهوه‌ساز قرار گرفته است.

Share