عضو کمیسیون قضایی مجلس مطرح کرد

سوءاستفاده برخی افراد از دعوت به مجلس و حضور مستمر در پارلمان

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: بعضاً در مجلس شاهد حضور مستمر برخی افراد به دنبال یک دعوت هستیم که به دنبال این حضورها سوءاستفاده‌هایی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، گفت: بعضاً در مجلس شاهد حضور برخی افراد خاص و سوءاستفاده‌های آنها از این حضور در خانه ملت هستیم.

وی افزود: گاهی اوقات افرادی به درخواست خود و یا دعوت یکی از نمایندگان برای ارائه گزارشاتی در کمیسیون‌های مجلس حاضر می‌شوند که بعضاً زمینه برای حضور مستمر آنها را در مجلس فراهم شده و شاهد سوءاستفاده‌هایی به دنبال این حضورشان هستیم.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: بعضاً پیش آمده و می‌آید که افرادی با استفاده از امتیازاتی (کارت ۱۵۰۰) زمینه‌ برای حضورشان در مجلس فراهم می‌شود.

پورمختار در ادامه با اشاره به عملکرد مجلس در حوزه حمایت از تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: در طول دو سال گذشته مجلس فقط در حوزه لایحه بودجه و قانون برنامه اقداماتی را در راستای حمایت از تولیدکنندگان،‌ اعطای تسهیلات به تولید و کار در این زمینه بوده‌ایم و در سایر موارد به ویژه در حوزه کمیسیون‌های تخصصی همچون کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و.. تنها به ارائه گزارش بسنده شده است.

وی در پایان گفت: قانونگذاری در مجلس باید در راستای خدمت به اقشار ضعیف جامعه باشد و ما شاهد حمایت از این اقشار در حوزه قانونگذاری و نظارت باشیم و نباید به‌گونه‌ای باشد که ابزار به عنوان وسیله‌ای در دست صاحبان ضرب و زور مورد استفاده قرار گیرد.

Share