رئیس سازمان سنجش کشور مطرح کرد

سال آینده در کنکور سراسری دو نوع سؤال طرح می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سال آینده دو تغییر در کنکور سراسری اعمال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از جلسه برگزاری کنکور در دانشگاه علم و صنعت در جمع خبرنگاران گفت: گروه علوم تجربی بیش از ۶۰ درصد داوطلبان کنکور امسال را به خود اختصاص داده است که دلیل این امر در بخشی به حوزه هدایت تحصیلی و بخشی به قوانین و ضوابط برمی‌گردد. به طوری که پیش از این وزارت علوم و بهداشت مصوباتی داشتند که تحصیل رایگان یک بار مجاز است ولی این مسئله برداشته شد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌ها با سال گذشته تفاوتی ندارد ولی در سال آینده دو تغییر داریم به طوری که سال آینده دو نوع سؤال طرح می‌شود زیرا اولین خروجی نظام جدید آموزش متوسطه سال بعد در کنکور شرکت می‌کنندو درصد سوابق تحصیلی از سوی شورای سنجش و پذیرش اعلام می‌شود.

خدایی ادامه داد: سال گذشته ۷۲۵ هزار ظرفیت داشتیم که تعداد قبولی نهایی ۴۰۰ هزار نفر بود، البته ۸۵ درصد از ظرفیت بدون کنکور پذیرش می‌شوند که قرار است این قسمت را حذف و به دانشگاه‌ها واگذار کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه ظرفیت‌ها متوازن نیست، گفت: ۶۵ درصد داوطلبان از گروه تجربی هستند ولی به این میزان ظرفیت نداریم.

به گفته وی شانس قبولی داوطلبان ۷۵ درصد است که سال گذشته ۲۷ درصد دوره‌های نوبت دوم و ۱۳ درصد دوره‌های روزانه بدون کنکور بود.

Share