سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان

ساخت و سازها باید استانداردسازی و کیفیت آن با پیوست پدافند غیرعامل همراه باشد

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان گفت: استحکام زیرساخت ها در حوزه های راه، ابنیه و ساخت و ساز باید استاندارد سازی شده و کیفیت آن ها با پیوست پدافند غیرعامل همراه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان تالش در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان تالش با حضور عیسی مهدوی فرماندار شهرستان تالش، امیر محمدپور سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و جمعی از مدیران کارشناسان ذیربط حوزه مربوطه ادارات و نهاد های شهرستان تالش در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدا فرماندار تالش ضمن خیرمقدم به سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان و سایر حاظرین در جلسه با اشاره به پیشرفت تکنولوژی بیان کرد: با پیشرفت تکنولوژی دنیا دیگر به سمت جنگ سخت نخواهد رفت و به سمت جنگ نرم رو آورده است.

مهدوی ادامه داد: دشمن به دنبال نقاط ضعف زیرساخت ها و منابع است که بتواند با ابزار خود نقاط ضعف را شناسایی کرده و تاثیر بگذارد.

فرماندار شهرستان تاکید کرد: پدافند غیرعامل مقوله پیچیده ایی نیست و نیاز به مدیریت دارد و گاهی می توان با حداقل ها بهترین فرصت ها را بوجود آورد.

در ادامه سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل اظهار داشت: هدف از پدافند غیرعامل حفاظت از جان و مال مردم، تاسیسات، زیر ساخت ها، منابع اقتصادی و سرمایه فرهنگی و سیاسی است.

محمدپور با تشریح پدافند غیرعامل ادامه داد: پدافند غیرعامل در تعریفی جامع به معنای مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات نظامی دشمن می شود.

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان اذعان داشت: ضرورت استحکام زیرساخت ها اجرای پدافند غیرعامل استحکام زیرساخت ها و جایگزینی و دو منظوره کردن تاسیسات باید مورد توجه مدیران دولتی و بخش خصوصی قرار بگیرد.

محمدپور تصریح کرد: استحکام زیرساخت ها در حوزه های راه، ابنیه و ساخت و ساز باید استاندارد سازی شده و کیفیت آن ها با پیوست پدافند غیرعامل همراه باشد.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان افزود: هر اقدام غیر مسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد پدافند غیرعامل خوانده می شود و در جنگ نرم پدافند غیرعامل به مسائلی می پردازد که با کاهش صدمات و شکاف ها در باورهای نیک افراد جامعه، میزان تاثیر گذاری حملات نرم را کاهش داده و قدرت بازپروری افکار را افزایش می دهد و امروز هدف نهایی دشمن این است که جمهوری اسلامی ایران مجدد پای میز مذاکره برود.

محمدپور شورای پدافند غیر عامل را بازوی قدرتمند اداره کل پدافند غیرعامل برشمرد و خاطرنشان کرد: موفقیت پدافند غیرعامل در گرو هماهنگی ها و همکاری های همه نهادها، دستگاهها و مردم است.

در انتهای این جلسه طی حکمی از طرف رییس شورای پدافند غیرعامل استان گیلان، عیسی مهدوی بعنوان رییس شورای پدافند غیرعامل شهرستان تالش منصوب شد و حکم خود را از سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان گیلان دریافت کرد.

همچنین اعضای جلسه حول پیرامون زیرساخت های شهرستان تالش و تهدیدات احتمالی این حوزه به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

Share