معاون سیاسی استانداری خراسان خبرداد

ردپای یک زن در ارسال پیامک‌‎های تهدیدآمیز به نمایندگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: مسوولان امنیتی در خصوص ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس پیگیری‌هایی را انجام دادند و یک خانم را شناسایی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محمد رحیم نوروزیان در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال ایسنا، درخصوص منشاء ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس بیان کرد: همکاران امنیتی ما در خصوص ارسال پیامک‌ها به نمایندگان مجلس پیگیری‌های را انجام دادند و یک خانم را شناسایی کردند که بخشی از پیامک‌ها از ناحیه این فرد ارسال شده که با پیگیری‌های بیشتر در این رابطه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در خصوص منشاء پیامک‌هایی که در روز بازی ایران و اسپانیا به کافی‌شاپ‌داران ارسال شده بود نیز اظهار کرد: بر اساس صلاحدید و مصوب شورای تامین بنا نشده که همزمان با مسابقه فوتبال ایران و اسپانیا کافی‌شاپ ها تعطیل باشند و تعطیلی کافی‌شاپ‌ها را شورای تامین تصویب نکرده است.

وی ادامه داد: همچنین شورای تامین عملیاتی کردن این کار را نیز درست نمی‌داند، چرا باید شاهد تعطیلی این اماکن باشیم، مگر حکومت نظامی است؟

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از خبرنگاران به ما اعلام کرد که پیامکی از سوی اتحادیه به دستور اماکن صادر شده که اگر اماکن این کار راانجام داده باشد، اشتباه کرده است.

نوروزیان عنوان کرد: اما بعد از این ماجرا متوجه شدیم که منظور اماکن چیز دیگری بوده و به دنبال این بوده که در چند خیابان مشخص به محض اتمام بازی تجمعی صورت نگیرد و حالت یک توصیه گوشزد شده است.

وی با بیان اینکه احزاب سیاسی نیز مطالباتی دارند و خواهان آن هستند که فضای اطمینان بخشی در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا در آن فضا بتوانند حرف‌های خود را عنوان کنند، خاطرنشان کرد: یکی از مسایلی که به طور جد آن را دنبال خواهیم کرد، منشور گفت‌وگوهای سیاسی که از سیاست ها و ابلاغات دولت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به نگاه دولت در حوزه مسایل امنیتی عنوان کرد: در حوزه مسائل امنیتی نگاه دولت این است که امنیت باید مردم محور و مردم پایه باشد. امروز در تامین امنیت همان قدر که از نیروهای انتظامی توقع وجود دارد، بخشی از پایه اهمیت آن در داخل بر دوش مردم است و به رضایت و نارضایتی مردم بستگی دارد.

وی افزود: ما امنیت را مردم پایه می‌دانیم و تلاش ما در جهت توسعه و تحکیم امنیت مردم پایه است. اگر مردم حضور نداشته باشند و مشارکت نکنند، هیچ امیدی به صرف حضور نیروی انتظامی برای اداره کشور نخواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: مردم در همه جا نیاز به سه چیز یعنی امنیت، عدالت و وفاق دارند که هرکدام از این موارد تکمیل کننده یکدیگر هستند. اگر در گذشته اجازه می‌دادیم در کشور افراد، منتقدین، رسانه ها، معترضین و… حرف های خود را راحت بیان کنند، چه بسا ممکن بود که پرونده‌های میلیاردی امروز مانند بابک زنجانی به وجود نمی‌آمد؛ چه بسا ممکن بود کسی مانند معاون رییس جمهور به زندان نمی‌افتاد و کسی که در سطح وزیر است، در واقع با مدرک جعلی مسئولیت قبول نمی‌کرد.

وی اضافه کرد: از موارد اینچنینی کم نداریم. ما نباید دهان افراد و رسانه ها را ببندیم بلکه باید بگذاریم مردم ما را بازخواست کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: ما امنیت را موکول به رضایت و مشارکت مردم در امور می‌دانیم. البته باید گفت که تامین امنیت خط قرمز ماست؛ بنده به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به هیچ وجه تا زمانی که در این پست هستم اجازه نمی‌دهم که در حوزه اختیارات خود از این خط قرمز کسی عبور کند.

نوروزیان با اشاره به اینکه به هیچکس اجازه نخواهیم داد که امنیت عموم مردم را برهم بزند، بیان کرد: امنیت خط قرمز ماست و مردم باید آرامش داشته باشند. ما در این امر بسیار جدی هستیم. در این مسیر حتما با اشخاص و گروه هایی که خودسرانه آرامش مردم را برهم می‌زنند، برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به حوادث دی ماه سال گذشته در مشهد بیان کرد: در این خصوص باید از رسانه‌ها تشکر ویژه‌ای کنیم که با درک درست خود از شرایط اطلاع‌رسانی کردند و به سودجویان این فرصت را ندادند که از این فضا سواستفاده کنند.

نوروزیان با اشاره به اینکه مشهد از تمامی شهرها کمترین فرماندار را به خود دیده است، اظهار کرد: یعنی این شهر ۱۰ سال یک فرماندار داشته و این میانگین را پایین آورده است.

وی در خصوص گزینه فرمانداری مشهد تصریح کرد: در مورد فرماندار مشهد گزینه اصلی آن مشخص شده و کارهای قانونی آن نیز در مسیر خود قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: سایر شهرستان‌ها نیز فقط شهرستان‌های کاشمر و زاوه است که توسط سرپرست اداره می‌شود که این برای این دو مورد نیز افرادی در نظر گرفتیم که در روزهای آینده معرفی خواهند شد.

نوروزیان در خصوص توهین‌های برخی نمایندگان مجلس نسبت به مشهد گفت: توهین به مردم از هر کجای ایران که باشد پسندیده و معقول نیست. یکی از مواردی که منجر به این شد که در سوریه این وضعیت به وجود آید، این است که به یک قومیتی اهانت شد.

وی ادامه داد: ادبیات ما باید به صورت درست باشد و هرکس توهینی کند از نظر من مردود است و من نیز این ادبیات را نمی‌پسندم. مشهد مقدس به عنوان افتخار این کشور بوده و امام (ره) نیز اعلام کردند که این شهر پایتخت معنوی کشور محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: البته این مورد را نیز نباید یادمان برود که برخی از تندرو ترین مخالفان دولت در مشهد هستند که این امر نه توهین و نه فحش بشمار می‌آید و واقعیت است.

نوروزیان تاکید کرد: ماجرای دی ماه نیز از این منظر نیز قابل بررسی و تحلیل است. در این حادثه من حضور داشتم و بسیاری از افراد حاضر در آن از مردم عادی بودند.

وی تصریح کرد: پیامکی که در این امر فراخوان داد نیز از مشهد بود، یعنی به گونه‌ای که فرد ساکن شهر دیگری بود. اما پیامکی که ارسال کرده بود از افراد افراطی آقای احمدی‌نژاد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب در جامعه، گفت: ما یک جامعه مذهبی هستیم، مردم یک انتظارات و توقعاتی دارند و قوانین بالادستی ما به عنوان یک تکلیف وظایفی را از ما خواستار است.

نوروزیان بیان کرد: در این راستا ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب، ستادی بوده که از دولت قبل تاکنون فعال است، یعنی بخش اجتماعی وزرات کشور بر این برنامه کار می‌کند و بیش از ۲۰ تکلیف در این زمینه برای دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: عفاف و حجاب که گفته می‌شود صرفا ذهن افراد به سمت بانوان نباید برود بلکه این امر برای آقایان نیز است و اتفاقا بخشی از مشکلات عفاف مربوط به آقایان است اما به اسم بانوان تمام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ما فکر نکنیم که هر بانویی اگر به حجاب خود کم توجه است باید به عفت و عفیف بودن آن شک بکنیم.

نوروزیان تاکید کرد: عفاف و حجاب برای آقایان و بانوان مهم است و در دستگاه‌ها و ادارات نیز پیگیر آن هستیم، در مشهد برخلاف آنچه گفته می‌شود وضعیت حجاب خیلی خوب است.

وی اظهار کرد: موضوع حجاب در بعضی موارد اعتقادی نیست، باید در این زمینه باید اقدامات فرهنگی صورت گیرد چراکه با اجبار و به زور نتیجه نخواهیم گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: اما بر خلاف آن با کسانی که به صورت عمدی حجاب خود را برمی دارند برخورد خواهیم کرد.

Share