اداره کل نوسازی مدارس گیلان به نماینده رودبار پاسخ داد

رتبه اول استحکام بناى فضاهاى آموزشى رودبار در استان گیلان

شهرستان رودبار از نظر استحکام بناى فضاهاى آموزشى رتبه‌ى اول را در سطح استان دارا مى باشد و این اداره کل هیچ پروژه‌ى تخریب شده اى که در شهرستان به هر دلیل رها شده باشد ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اداره کل نوسازی مدارس گیلان در پی انتشار خبری از منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی جوابیه ای صادر کرد(اینجا).

متن جوابیه بدین شرح است:

پیرو مطالب منتشر شده در آن پایگاه محترم به نقل از نماینده محترم شهرستان رودبار با عنوان مدارس شهرستان رودبار را تخریب کرده اند ولى پولى براى بازسازى آنها وجود ندارد به شماره ۴٠٩٣٠٨ مورخ ١٣٩٧/٠٣/٢٩ خواهشمند است که دستور فرمایید جوابیه زیر را بر اساس قانون مطبوعات در آن پایگاه اطلاع رسانى منتشر فرمایند.

ضمن تقدیر از نماینده محترم شهرستان رودبار جناب آقاى دکتر جمالى که به موضوع آموزش و پرورش و حوزه عملکردى اداره کل نوسازى، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان دقت نظر دارند باستحضار شریف مى رسد:

١. شهرستان رودبار از نظر استحکام بناى فضاهاى آموزشى رتبه‌ى اول را در سطح استان دارا مى باشد و این اداره کل هیچ پروژه‌ى تخریب شده اى که در شهرستان به هر دلیل رها شده باشد ندارد.

٢. کل پروژه هاى نیمه تمام این اداره کل در شهرستان رودبار شامل: (الف) پروژه ى اجراى مقاوم سازى آموزشگاه خیام کلورز رستم آباد که تخریب نشده و به جهت اجراى عملیات فوق تخصصى استحکام بخشى سازه اى هم اکنون توسط خیرین ارجمند در حال تکمیل مى باشد مدرسه شش کلاسه سلیمانى رودبار که پروژه‌ى مردمى رودبار بوده توسط خیر محترم آغاز شده و به دلیل عدم تکمیل مى باشد. (ب) مدرسه شش کلاسه‌ی سلیمانى رودبار که پروژه اى مردمى بوده توسط خیر محترم آغاز شده و به دلیل عدم ادامه عملیات اجرایى توسط خیر محترم متوقف بوده با کوشش هاى بعمل آمده توسط این اداره کل در سال ١٣٩۶ از ماهیت مردمى به مشارکتى تبدیل گردیده است تا از سر جمع اعتبارات ملى این اداره کل تکمیل شود. و در سال جارى نیز به اتمام خواهد رسید.

(ج) استخر آموزشی شهرستان رودبار که جزء مصوبات دولت پیشین بوده و در زمین تعرفه شده به صورت مستقل تعریف شده است و همانگونه که نماینده ارجمند مردم شریف رودبار مستحضر هستند با پیگیری مستمر بعمل آمده این اداره کل و با پشتیبانی مسئولین محترم استان، در تخصیص اعتبارات سال ۱۳۹۶ دیده شده و پروژه در مرحله تشریفات مناقصه است. (د) سالنهای ورزشی نیمه تمام ۲۲ بهمن منجیل و کلیشم عمارلود نیز جایگزین مدارس تخریب شده نیستند بلکه همجوار آموزشگاه ها با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و به دلیل کمبود اعتبارات فصل تربیت بدنی متوقف بوده که با پیگیری نماینده محترم شهرستان و تامین اعتبار مجدد عملیات اجرایی آنها در سال جاری آغاز گردیده است.

۳. ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری و تلاش جناب آقای دکتر جمالی نماینده محترم مردم شریف و سخت کوش شهرستان رودبار معروض می دارد که با توجه به این که اداره کل، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان یک دستگاه اجرایی است و بر اساس قانون تامین اعتبار پروژه های استانی با کمیته برنامه ریزی شهرستان می باشد، خواهشمند است با عنایت ویژه نسبت به تامین اعتبارات فصل تربیت بدنی و سایر فصول در شهرستان اقدام فرمایند. بدیهی است این اداره کل در صورت ابلاغ اعتبارات لازم تخصیص متعهد به تحویل ۳ پروژه باقیمانده نیمه تمام شهرستان رودبار تا پایان سال ۱۳۹۷ خواهد بود.

Share