در کارگروه اشتغال مطرح شد

رتبه آخر شهرستان رشت در جذب تسهیلات اشتغالزایی | گلایه فرماندار رشت از سه اداره و بانکها

احمدی با بیان اینکه جلسات اکثر به تعارف می‌گذرد، یادآور شد: متاسفانه طوری صحبت می‌کنند که همه چیز در شهرستان گل و بلبل است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت در شانزدهمین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رشت با بیان این مطلب که وضعیت شهرستان رشت در جذب اعتبارات اشتغالزایی اصلا خوب نیست، گفت: شهرستان رشت در استان در رتبه شانزدهم قرار دارد.

محمد احمدی با بیان اینکه جلسات اکثرا به تعارف می‌گذرد، یادآور شد: متاسفانه طوری صحبت می‌کنند که همه چیز در شهرستان گل و بلبل است. بنده به این باور رسیدم که برخی از دستگاهها تمایل ندارند تسهیلات را جذب کنند.

وی با بیان اینکه وقتی مدیری به لایه‌های کارشناسی خودش توجهی ندارد، نشانه ضعف مدیر آن دستگاه است، گفت: متاسفانه برخی مدیران شهرستان در جلسه کارگروه عنوان می‌کنند که پرونده‌ها در استان مانده است اما این نشان از ناتوانی مدیر شهرستانی است.

احمدی با بیان اینکه در ادارات شهرستان یک کارشناس را مسئول اشتغال کرده اند، افزود: شاهد هستیم کارشناسانی که برای اشتغال در ادارات شهرستان منصوب شدند مشغله‌های زیادی دارند.

وی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی از جمله اداراتی هستند که در این زمینه بسیار کم کاری می‌کنند، افزود: همه بخشداران از این ادارات ناراضی هستند و هیچ طرحی را تاکنون ارایه ندادند.

فرماندار رشت با بیان اینکه دولت با تمام محدودیت‌هایی که دارد چنین پولی را در اختیار دستگاه‌ها قرار داده است، افزود: فقط ۳۰میلیارد تومان در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفته است، چطور این بانک می تواند با پول دولت کار کند. چرا باید جزیره ای عمل شود ؟!

وی با اشاره به اینکه در قانون اشاره ای به داشتن مدرک فنی و حرفه ای برای گرفتن تسهیلات نشده است، گفت: متاسفانه یکی از موانع پرداخت تسهیلات این است که به متقاضی اعلام می‌کنند باید دارای مدرک فنی و حرفه ای باشد در حالی که چنین چیزی در قانون نیامده است.

احمدی ادامه داد: ابتدا مردم را به دریافت وام و اشتغال زایی تشویق می‌کنیم سپس با ماده و تبصره، ارباب رجوع آنقدر خسته می‌شود که از گرفتن تسهیلات پشیمان می‌شود.

وی به تعداد طرحهای مصوب شده در کمیته فنی شهرستان اشاره کرد و افزود: تا کنون ۹۲ طرح در بخش فراگیر و اشتغال پایدار روستایی به بانکها معرفی شده اند.

احمدی تصریج کرد: از ۹۲ طرح ارائه شده به بانکها تاکنون ۱۲ طرح در بخش اشتغال روستایی با رقم بالغ بر ۴۳۴ میلیون تومان منجر به انعقاد قرارداد شده است که در استان و از میان شهرستانها رتبه آخر را شهرستان رشت به خود اختصاص داده است.

Share