مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان خبرداد

دو شیفته شدن کلینیک مستقل دندانپزشکی رشت | ارتقای هتلینگ بیمارستانهای تامین اجتماعی

شهدی نژاد از دو شیفته شدن کلینیک مستقل دندانپزشکی رشت خبرداد و افزود: درمانگاه‌های تالش و آستارا نیز در حال ارتقا به درمانگاه‌های تخصصی هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد حسین شهدی نژاد مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ مرکز درمانی در استان فعالیت می‌کنند که تمام امکانات در این مراکز به صورت رایگان ارائه می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک میلون و ۸۰۰ هزار نفر به این مراکز مراجعه کردند، گفت: بیش از ۱۸ هزار بستری در بیمارستان‌های تامین اجتماعی داشتیم که حدود ۹ هزار عمل جراحی در این مراکز به‌صورت رایگان انجام شد.

وی به هتلینگ بیمارستان ها اشاره کرد و افزود: از دیگر کارهای تامین اجتماعی ارتقای هتلینگ است که در حال حاضر از ۸ بخش ۵ بخش به صورت هتلینگ مجهز شدند و برای این میزان امکانات تا کنون ۵ میلیارد تومان هزینه شده است و اکنون بیمارستانهای دولتی با بیمارستان های خصوصی برابری می‌کند.

شهدی نژاد به طلب ۵۰۰ میلیارد تومانی از کارفرمایان اشاره کرد و با اشاره به تنگناهای موجود افزود: مجهزترین دستگاه MRI در در استان گیلان راه اندازی شده است که بزرگ‌ترین مزیت این سیستم تحمل وزن بیشتر است که چهار و نیم برابر متوسط کشورهای پیشرفته بوده و کیفیت بالایی دارد.

وی در مورد بیمه شدگان بیماران مزمن گفت: ۵۶ هزار بیمه شده دارای بیماری مزمن (شامل دیابت، فشار خون بالا، بیماران روانی و ام اس) با ۱۰۰ پزشک تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه بیشترین جراحی‌های لاپراسکوپیک در بیمارستان رسول اکرم (ص) انجام شده است، گفت: از مزیت این بیمارستان حضور متخصص مقیم بوده که در تمام رشته‌های اورژانس، داخلی، جراحی عمومی، زنان و زایمان و بیهوشی در محل بیمارستان حضور دائمی دارند.

شهدی نژاد با اشاره به نسخه الکترونیک در درمان غیرمستقیم بیان کرد: ۲۵۰پزشک تاکنون با ما قرارداد بسته‌اند و بیمه‌شدگان با سیستم مکانیزه می‌توانند در هر جای کشور داروی خود را دریافت کنند و پزشک نیز ویزیت خود را به‌صورت آنلاین دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه نباید مشکلات درمان را به گردن مردم بیاندازیم، اظهار کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی از سنوات گذشته توسط دولتها به تامین اجتماعی وجود دارد اما با این حال همیشه سعی کرده ایم که اولویت سازمان با مستمری بگیران باشد و اگر درآمدی نداشته باشیم از بودجه پزشکان کم می‌کنیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه در سال ۹۶ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای درمان بیمه‌شدگان هزینه شده است، تصریح کرد: مراحل ساخت بیمارستان ۶۴ تخت خوابی لنگرود، سومین بیمارستان رایگان تامین‌ اجتماعی است هم‌چنین پلی کلینیک‌های تخصصی انزلی و درمانگاه آستانه‌اشرفیه در حال انجام است.

وی در ادامه از دو شیفته شدن کلینیک مستقل دندانپزشکی رشت خبرداد و افزود: درمانگاه‌های تالش و آستارا نیز در حال ارتقا به درمانگاه‌های تخصصی هستند.

Share