معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

دومین همایش پیشگیری از غرق شدگی در گیلان برگزار می‌شود

دومین همایش پیشگیری از غرق شدگی توسط مرکز تحقیقات تروما گیلان و همکاری معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: دومین همایش پیشگیری از موارد غرق شدگی توسط مرکز تحقیقات تروما گیلان و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی مازندران، گلستان، تبریز، شیراز و شهید بهشتی و با حمایت اداره کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان برگزار می شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: این همایش حول پیرامون اپیدمیولوژی غرق شدگی،احیا و اقدامات اورژانسی،مدیریت بحرانی سیل، غواصی و مسائل مربوط به آن،ساحل امن،استانداردهای استخر شنا،ایمنی کشتی ها و قایق ها برگزار خواهد شد.

دکتر علی داودی در اجرای برگزاری این همایش اظهار داشت: این همایش سخنرانان کلیدی در مورد پیشگیری از موارد غرق شدگی در آبهای شور و شیرین و برنامه های مداخله ای در زمینه پیشگیری آموزش و احیاء افراد غرق شده به بحث و گفتگو خواهند پرداخت همچنین در این مراسم دکتر ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت و درمان و رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سخنرانی ویژه خواهند داشت.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی با نگاه این همایش از منظر پدافند غیرعامل اذعان داشت: این همایش با هدف احیاء و اقدامات اورژانسی در مواقع خطرات احتمالی، ایمن سازی ساحل در بستر سازی توسعه پایدار و ایمن سازی کشتی و قایق ها در صورت تهدید احتمالی از منظر پدافند غیرعامل و مباحث تخصصی نظام سلامت با نوآوری های جدید و استقبال جامعه علمی و عملیاتی پیش گیری از غرق شدگی و ضرورت و اهمیت پدافند غیرعامل برگزار خواهد شد و از دستاوردهای ملموس و با اهمیت این کنگره می توان به گرد هم آمدن اکثریت قریب به اتفاق خبرگان، اندیشمندان، دانشگاهیان و صاحبان دانش و تجربه را حول محور این کنگره اشاره کرد.

داودی خاطرنشان کرد: این همایش در تاریخ پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ در محل بندر انزلی،مجتمع دهکده ساحلی سازمان آموزش و پرورش استان گیلان برگزار خواهد شد.

Share