نماینده آستارا در مجلس:

دولت تیم اقتصادی خود را عوض کند | مشکلات در آرامش و سعه صدر حل می‌شود

ولی داداشی گفت: امروز ما نمایندگان به عنوان صدای ملت از دولت خواستاریم که تیم اقتصادی خود را عوض کند و افرادی را به کار گمارند که بتوانند اوضاع و احوال اقتصادی کشور را از این بن‌بست خارج کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از رویداد ۲۴، بی‌تردید ماه‌های اخیر یکی از سخت‌ترین دوران اقتصادی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. کافیست برای کشف این واقعیت تنها ساعاتی را بین بازاریان و مردم گذراند تا به عمق این بحران پی برد. در هفته گذشته بحث استیضاح وزیر اقتصاد و امور دارایی در مجلس بسیار داغ شد تا جایی که بیش از یک پنجم بهارستان‌نشینان پای برگه استیضاح مسعود کرباسیان را امضا کردند. از طرفی رییس دفتر رییس جمهور خبر از تغییر و تحول در کابینه را داده و گفته به دنبال ترمیم و تدوین برنامه‌های جدیدی در برخی وزارتخانه‌ها هستیم. فارغ از همه این موضوعات آن چیزی که امروز به دغدغه مردم تبدیل شده این است که آیا وضع اقتصادی کشور در روزهای آتی بهبود پیدا خواهد کرد یا همچنان درب اقتصاد بیمار ایران روی همان پاشنه خواهد چرخید؟

ولی داداشی، نماینده آستارا در پاسخ به اینکه آیا وضعیت اقتصادی که این روزها بر کشور حاکم است می‌تواند به کیان نظام ضربه بزند، گفت: نظام سلطه و در راس آن آمریکا و هم‌پیمانانش همیشه و در طول این ۴۰ سال در تلاش بودند که جمهوری اسلامی ایران را وارد بحران کنند تا در نهایت نظام ساقط شود. در این چهار دهه و به عناوین مختلف در این موضوع ورود پیدا کردند ولی هیچ‌گاه نتوانستند به خواسته خود برسند.

او افزود: انقلاب اسلامی در گذشته روزهای به مراتب سخت‌تری از امروز را پشت سر گذاشته و به لطف خدا از تمام این آزمون‌ها سربلند بیرون آمده است. بطور مثال روزگاری در این کشور هشت سال جنگ بوده و علیرغم آن تقابل نابرابر و شرایط سختی که بر کشور تحمیل شد توانستیم از آن عبور کنیم. البته باید توجه داشت که گاهی بسیاری از مشکلاتی که بر ما تحمیل می‌شود به خاطر ضعف مدیریتی است که در داخل کشور وجود دارد. حال که فشارهای بین‌المللی بر کشور شدت پیدا کرده نباید با دست خودمان این فضا را سخت‌تر کنیم. معتقدم دولت بیش از حد به آمریکایی‌ها اعتماد کرد، در حالی که نگاهی به گذشته نشان می‌دهد آمریکایی‌ها هیچ‌گاه برای ما، کشوری قابل اعتماد نبودند.

نماینده آستارا تصریح کرد: در ماه‌های اخیر هم یک بار دیگر ماهیت دولتمردان آمریکا بر همه ما ثابت شد و دیدیم که چطور بدون توجه به توافق و سند بین‌المللی که تحت عنوان برجام نوشته شده بود از آن خارج شدند و اکنون هم هر روز دغدغه ضربه زدن به نظام ما را در سر دارند. من شخصاً معتقدم ایران باید با کشورهای دیگر مذاکره و تعامل داشته باشد اما قرار نیست بدون اقتدار پای میز مذاکره نشست. ما اگر بنا باشد با هر کشوری راجع به هر موضوعی مذاکره کنیم باید منافع خودمان را در نظر بگیریم و شرایطی را ایجاد نکنیم که طرف مقابل، ما را دور بزند. به هر تقدیر برجام اتفاق افتاد و آمریکا هم بدعهدی کرد اما بسیاری از گرفتاری‌های ما در حوزه اقتصاد به خاطر بی‌برنامگی مسئولان و مدیران ارشد اقتصادی دولت است. یکی از مهمترین اشکالات دولت و تیم اقتصادی آن، این بود که برنامه خود را با برجام تنظیم کرده بودند و اصلاً فکر اینکه اگر برجام به نتیجه نرسید چه باید کرد را نداشتند و متاسفانه امروز شاهد همان روزهایی هستیم که در گذشته پیش‌بینی آن نشده بود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بسیاری از بازاریان از اوضاع و احوال کاری خود رضایت ندارند، من به این عزیزان پیشنهاد می‌کنم ضمن درک شرایط حساس کشور کار را به اتحادیه و اتاق‌های اصناف در شهرستان خود واگذار تا آن‌ها مشکلات و مطالبات را پیگیری کنند. باید توجه داشت که هر کاری باید از طریق قانونی انجام شود زیرا مشکلات در آرامش و سعه صدر حل می‌شود. اما موضوع مهمتر اینکه، امروز ما نمایندگان به عنوان صدای ملت از دولت خواستاریم که تیم اقتصادی خود را عوض کند و افرادی را به کار گمارند که بتوانند اوضاع و احوال اقتصادی کشور را از این بن‌بست خارج کنند. برای این روزهای سخت کشور باید برنامه داشت زیرا دیگری فرصتی برای آزمون و خطا باقی نمانده است.

Share