دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان

دولت تدبیر و امید توانسته در چهار سال گذشته آمار معتادین را ۲۴ درصد کاهش دهد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در نماز جمعه شهر لشت نشاء به مناسبت پنجم تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر سخنرانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در بین الصلاتین نمازجمعه ی شهر لشت نشاء گفت :هر ساله پنجم تیرماه فرصت مناسبی است تا از نقشه های شومی که سوداگران و دشمنان مردم برای نابودی نسل نوجوان و جوان ما طراحی کرده اند،ملت را آگاه نماییم.

محمد حسین شاه کوئی اظهار داشت :مواد مخدر و مواد صنعتی و شیمیائی و قرص های روانگردان برای نابودی نسل ها و خانواده هاست و هیچ کس از شر سوداگران و توزیع کنندگان مواد مخدر و روانگردانها در امان نیست.

وی تصریح کرد: خانواده ها باید نگران فرزندان خود باشند و بدانند که آنها با چه افرادی دوستی و معاشرت دارند و در چه مکانهایی رفت و آمد و تردد می کنند یا با چه کسانی در شبکه های اجتماعی و مجازی تبادل اخبار و اطلاعات و به عبارتی چت می کنند.

شاه کوئی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید توانسته در چهار سال گذشته آمار معتادین را ۲۴ درصد کاهش دهد و با استمرار رویکرد اجتماعی شدن مصمم است برابر ابلاغ قانون برنامه ی پنج ساله ی ششم توسعه، ۲۵ درصد از آمار فعلی معتادین را که دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است کاهش دهد.

وی سپس یکی از ابزارهای مهم برای تحقق این امر را سمن ها و گروههای غیردولتی عنوان کرد و بر تقویت و تشویق سمن ها و سازمانهای مردم نهاد غیر دولتی جهت کاهش آمار اعتیاد در کشور بعنوان یکی از اقدامات مهم دولت تاکید کرد.

Share