از عاشقانه‌ترین تصویر جام تا خصمانه‌ترین نگاه؛

۱۰ عکس ماندگار از ترین‌های جام جهانی روسیه

جام بیست‌ویکم هم با همه تلخی‌ها و شیرینی‌هایش به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین؛ جام جهانی روسیه هم با همه شکست ها و پیروزی ها، بازنده ها و برنده ها، غم ها و شادی ها به پایان رسید و شاید میلیون ها فریم تصویر در این ۳۱ روز از سوی عکاسان رسانه های مختلف شکار شد که از میان آنها تنها ده فریم که برای ما ایرانی ها خبری‌تر، جذاب‌تر و شاید خاطره انگیزتر بود را انتخاب کردیم که در ادامه می بینید.

۱) عاشقانه‌ترین تصویر

این شاید بهترین و خاطره انگیزترین تصویر جام برای ما باشد که هزاربار هم آن را ببینیم سیر نمی شویم. تصویری از بغل کردن توپ بعد از مهار پنالتی بهترین بازیکن جهان از سوی دروازه‌بان غیور ایرانی. تصویری که دختری از آن سوی آب ها برایش نوشت: کسی را پیدا کنید که اینگونه با عشق در آغوش‌تان بگیرد.

۲) حسرت‌آمیزترین صحنه جام

این تصویر هم به دیدار جذاب ایران و پرتغال برمی گردد. دیداری که پایانی بود بر رویایی که ساخته بودیم. رویای صعود پرافتخار به مرحله حذفی جام جهانی. اتفاقی که اگر رخ می داد… اگر این توپ چند سانتیمتر این طرف تر بود…اگر توپ درست روی پای مهدی طارمی می نشست….. اگر…..

۳)خصمانه‌ترین نگاه یا ناکام‌ترین ستاره!

باز هم پنالتی رونالدو و مهار بیرانوند. از هر زاویه ای که دیده می شود برایمان جذاب است، حتی اگر نگاه خصمانه بهترین بازیکن جهان با ۵توپ طلا به دروازه‌بان سختی کشیده تیم ملی ایران باشد.

۴)دخترانه‌ترین تصویر جام

حذف استرالیا از جام جهانی و باز تصاویری از اشک و اشک و اشک. این تصویر اما در میان همه تصاویر غم های پس از شکست جذاب بود. دخترانی که برای دلداری دادن به پدر به میان میدان آمده اند.

۵) معنوی‌ترین تصویر جام

این تصویر در پایان دیدار بلژیک و پاناما ثبت شد. وقتی دو بازیکن از دو تیم، هر دو زانو زده اند و به شیوه خود راز و نیاز می کنند.

۶)سیاسی‌ترین تصویر

سیاسی‌ترین میزبانی جام جهانی در همان افتتاحیه رقم خورد. وقتی بالاترین مقام های عربستان و روسیه در کنار هم نشسته بودند و رئیس فیفا هم برایشان میانجی‌گری می کرد. این تصویر بعد از یکی از کل‌های روسیه به عربستان ثبت شد.

۷)پدرانه‌ترین تصویر جام

بی شک در بازی دانمارک مقابل کرواسی همه ما با شادی پیتر اشمایکل از جا پریدیم و با غم پایان بازی اش غمگین شدیم. اشمایکل که خودش کلی نوستالژیک است در ورزشگاه بود و با هر پنالتی که کسپر جوان می گرفت به هوا می پرید.

۸)فرصت‌طلب‌ترین جیمی‌جامپ جام!

اینکه بتوانی از حلقه های امنیتی چند لایه بگذری و درست بپری وسط زمین فوتبال حتما آنقدری جذاب است که تمام عواقبش را به جان بخری. ۴جیمی جامپ بازی فینال قطعا مجازات سختی خواهند داشت اما شاید برایشان به ثبت چنین تصاویری بیارزد.

۹)دیپلماتیک‌ترین تصویر جام

رئیس جمهور کرواسی در تمام طول جام تا توانست کارهای جذاب کرد. او با لباس کرواسی در ورزشگاه و جاهای دیگر حاضر می شد و با همان لباس هم در قسمت بیزینس کلاس هواپیما و در میان مردم از این شهر به آن شهر می رفت. اگرچه نتوانست قهرمانی تیمش را ببیند ولی او ستاره بازی فینال بود وقتی یکی یکی بازیکنان تیمش را در آغوش گرفت و به آنها دلداری داد.

۱۰)افتخارآمیزترین تصویر جام

از همان ابتدای جام گفتیم و نوشتیم که ایران با دو تیم در جام جهانی حاضر است. دو تیمی که برای هر دو آرزوهای بلند داشتیم. تیم اول که در گروهش حذف شد، حضور تیم دوم در بازی های مهم برایمان افتخار بود و قوت قلب. حضورهایی یکی از یکی مقتدرتر و موفق تر. علیرضا فغانی و تیمش آنقدر خوش درخشیدند که هیچ کس شکی نداشت که به فینال می رسند. شاید برای همین بود که از انتخابشان برای دیدار رده بندی آنطور که باید خوشحال نشدیم. انتخابی که افتخارش برایمان کم از فینال نبود.

Share