آغاز تغییر در تیم اقتصادی دولت؛

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقتصادی استعفا کرد

پس از آن که زمزمه های تغییر در تیم اقتصادی دولت قوت گرفت و از سوی دولتی ها هم تائید شد حالا گفته می شود مسعود نیلی مشاور ویژه اقتصادی رئیس جمهور از سمت خود استعفا داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، بعد از چالش های مهم و اساسی که در اقتصاد کشور ایجاد شد وکلای ملت از تریبون های مختلف خواستار ایجاد تغییر در تیم اقتصادی روحانی شدند. البته این درخواست ها از طرق محرمانه نیز به رئیس جمهور ابلاغ شد و روز گذشته هم کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که روحانی باید از جوانان در تیم اقتصادی خود بهره ببرد. در کنار این تعدادی از نمایندگان مجلس در گفت و گو با شبستان هم بر این امر تاکید داشته اند.

غلامعلی جعفرزاده، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ما معتقدیم که باید تغییراتی در دولت ایجاد شود. این تغییرات می تواند باعث تغییر روحیه شود و شاید با این تغییرات تا حدودی مشکلات نیز کاهش یابد. گرچه این مشکلات حذف شدنی نیست ولی ما می توانیم در راستای کاهش آنها گام برداریم.مردم تمایل دارند که تغییرات در حوزه اقتصادی باشد گرچه من معتقدم ما در بخش های سیاسی و اجتماعی و دفاعی نیز نیاز به تغییراتی داریم ولی اولویت اول ما مسایل اقتصادی است.

علاوه براین علیرضا رحیمی، عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد که ایجاد تغییرات در دولت بستگی به تصمیم شخص رییس جمهور به عنوان رییس کابینه دارد و قاعدتا نباید فشارهای بیرغلامعونی منجر به این شود که تغییرات غیرکارشناسی اتفاق بیفتد البته معتقدیم تغییرات نباید با تأخیر باشد چرا که با تاخیر پاسخ لازم به افکار عمومی و نیاز جامعه داده نمی شود.

این فشارهای سیاسی و تاکیدات به روحانی گویا موثر بوده و بعد از اینکه محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور هفته گذشته از اعمال تغییرات در کابینه خبر داد حالا گفته می شود که مشاور ویژه اقتصادی روحانی از سمت خود استعفا داده است.

محسن جلال پور تاجر و رییس پیشین اتاق بازرگانی امروز در توئیتی از استعفای مسعود نیلی دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقتصادی خبر داد. جلال پور نوشت: “امروز به واسطه یکی از دوستان دولت باخبر شدم دکتر مسعود نیلی بیش از ١٠ ماه است که استعفا کرده‌ و از ابتدای امسال در هیچ نشست دولتی شرکت نکرده‌‌است. درچند هفته گذشته بارها می‌خواستم نظرشان را درباره سیاست‌گذاری‌های ارزی بدانم.امروز بدون آن‌که با ایشان تماس بگیرم پاسخم را یافتم.”

گفتنی است معمولا تغییراتی که روحانی در کابینه خود از سال ۹۲ ایجاد کرده با استعفای افراد کلید می خورده و می توان این استعفا را هم را در گروه آن تغییرات جای داد و از آنجایی که نیلی همواره تئورسین اقتصادی دولت روحانی لقب داده می شد شاید تغییر او رویکرد اقتصادی دولت دوازدهم را دچار نگاه جدیدی کند.

Share