معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان:

در مواجهه با مردم باید اقناعی عمل کرد | اداره فرهنگ جامعه با سیاست امکان پذیر نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در همایش روز ملی عفاف و حجاب با بیان اینکه انسان موجودی کرامت جو است و اجبار را بر نمی تابد، اظهار داشت: در مواجهه با مردم باید اقناعی عمل کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی‌اصغر جمشیدنژاد در این نشست که پیش از ظهر امروز در محل سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمی‌توان اداره کشور را براساس الگوهای ذهنی سلیقه ای پیش برد، چرا که اداره فرهنگ در یک جامعه‌ی پویا براساس مشی سیاسی امکان پذیر نیست.

وی تقابل انسان در برابر اجبار را فطری و طبیعی قلمداد کرد و گفت: حجاب در فرهنگ و دین ما معنادار و جزء موضوعاتی است که همواره بدان توجه ویژه‌ای شده است و نوعی انضباط اجتماعی و منطبق بر قوانین و مقررات جاری کشورمان محسوب می‌شود و البته ریشه در تاریخ گذشته ایران زمین دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان ادامه داد: اجبار با انضباط تفاوت دارد و هیچ جامعه‌ای بدون انضباط، فرهنگ و هنجار تنظیم شده قابل اداره نیست.

جمشیدنژاد در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت صدور فرهنگ غنی اسلامی کشورمان به دنیا اشاره کرد و گفت: تولیدات داخلی بایستی مبتنی بر نیاز مخاطبان داخلی و خارجی تنظیم و طراحی گردد و استاندارد سازی شود تا بتوانیم علاوه بر ترغیب مردم داخل کشور و مخاطب خارجی را نیز جذب کنیم.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم به طور ویژه جهت تقویت مسائل فرهنگی‌مان تلاش کنیم و ارزش‌های موجود در جامعه اسلامی‌مان را به بهترین شکل ممکن به بیرون بنمایانیم.

Share