فرماندار رشت در دیدار با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گیلان

در مسئله فاضلاب و پسماند کند عمل کردیم | نباید برخی مشکل را به گردن آمریکا بندازیم

فرماندار رشت با بیان اینکه می‌پذریم در مسئله فاضلاب و پسماند کند عمل کردیم اما تولید زباله ما نیز در روز بسیار بالاست و نباید برخی مشکل را به گردن آمریکا بندازیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یاسر تقوی، مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گیلان در دیدار دانش آموزان با فرماندار شهرستان رشت ضمن تشکر از محمد احمدی با بیان اینکه برنامه “نون و پنیر و گفتگو” با محوریت دیدار دانش آموزان با مسوولین استان است، گفت: اولین جلسه این برنامه در تابستان در دیدار با فرماندار شهرستان رشت برگزار شد.

وی با اشاره به تاریخچه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف اتحادیه زبده پروری است.

تقوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دانش آموزان دانش آموزان اتحادیه را “افسران جنگ نرم” و “غریق نجات” لقب دادند، افزود: نگاه مقام معظم رهبری به دانش آموزان نگاه تمدن سازی است.

در ادامه جلسه دانش آموزان سوالات خود را از فرماندار رشت پرسیدند.

هیچکدام از مسئولین مسئله فرهنگ را جدی نگرفتیم

فرماندار رشت در پاسخ به سوالات دانش آموزان با بیان اینکه دورانی زیباتر و موثرتر از دوران نوجوانی نیست، خطاب به دانش آموزان گفت: فضایی را می‌توانید ترسیم کنید که رمز موفقیت باشید.

سیدمحمد احمدی با اشاره به اینکه باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم نسبت به ما نگاه ژرف و عمیقی داشته باشند به خاطره خود در زمان دانش آموزی اشاره کرد و افزود: در زمانی که بنده در مدرسه شهید بهشتی دانش آموز بود آقای نوبخت مدیر مدرسه ما بود و همان زمان نیز بسیار زیبا سخن می‌گفتند و با آرامش صحبت می‌کردند.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه فرهنگ بسیار گسترده است که یک فرماندار در خصوص آن برنامه ریزی کند، اظهار داشت: ما برای فرهنگ برنامه داریم اما متاسفانه تاکنون هیچکدام از مسئولین مسئله فرهنگ را جدی نگرفتیم.

احمدی افزود: بسیاری از مشکلاتی که امروزه با آن دسته و پنجه نرم می‌کنیم به دلیل عدم توجه به مسئله فرهنگ است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه امروز تمام دنیا مقابل ما ایستاده است، اظهار داشت: دشمن از طریق آسیب‌های اجتماعی و مسئله فرهنگی قصد نفوذ به کشور را دارد.

وی با بیان اینکه ما بر بسیاری از ارزش‌های خود پایدار هستیم، تصریح کرد: متاسفانه ما هرچقدر در زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی کار کردیم اما از دشمن عقب هستیم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه بعد از انقلاب چندین واژه “انقلابی بودن و انقلاب‌گری”، “تفکر بسیجی” “تفکر جهادی” به فرهنگ ما اضافه شد، اظهار داشت: ما در دفاع مقدس واقعا جنگ نکردیم بلکه دفاع کردیم.

احمدی تصریح کرد: ما در زمینه مذاکرات صلح طلب بودن‌ خود را اثبات کردیم‌ ولی دشمن بدلیل کج‌فهمی خود با ما دشمنی می‌کند.

باید با “تفکر جهادی” کشور را اداره کنیم

وی با بیان اینکه انقلابی‌گری و بسیجی بودن یک جریان است، اظهار داشت: برخی در گذشته می‌گفتند که ما “بسیجی‌های بی‌ترمز” هستیم اما بسیجی باید ترمزش از سایر اقشار بیشتر باشد.

احمدی اختلافات سیاسی را مثبت دانستد و افزود: ما متاسفانه توهین را با نقد کردن اشتباه گرفتیم.

وی با بیان اینکه “تفکر جهادی” به این معناست که کارمند ادارات ساعت خود را نگاه نکند که هروقت ساعت کاریش تمام شد برود به کار خود برسد.

احمدی به وضعیت بد اقتصادی آلمان پس از جنگ جهانی اشاره کرد و اذعان داشت: آلمانی‌ها با “تفکر جهادی” هم‌اکنون به یکی از با نظم‌ترین اقتصادهای دنیا مبدل شده است.

فرماندار رشت گفت: چه نیازی دارد که ما همیشه به دنبال مقصر بگردیم و حالا به فرض اینکه مقصر را پیدا کردیم این چه کمکی به حال ما خواهد کرد!؟ ما باید با “تفکر جهادی” کشور را اداره کنیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای موفق است که الگوهای موفق داشته باشد، اظهار داشت: ما در اسلام الگوهای زیادی داریم. در زمان طاغوت تا وابسته به حکومت و یا از خانواده‌های اشراف نبودید به جایی نمی‌رسیدید.

پارک قدس رشت مسقف می‌شود

به گزارش دیارمیرزا فرماندار رشت با بیان اینکه استاندار گیلان با برنامه عمل می‌کنند، اظهار داشت در خصوص تالاب کارگروه تشکیل شده است اما مشکلی که در زمینه حل مشکل تالاب داریم این است که تالاب متولیان زیادی دارد.

احمدی در ادامه با بیان اینکه با تشکیل کارگروه سعی می‌کنیم مشکلات حل شود، اظهار داشت: در شهرستان رشت ۹۸ تالاب و آب‌بندان داریم و می‌توانیم ۹ میلیون مترمکعب آب ذخیره کنیم و سعی می‌کنیم برای سال کشاورزی بعد از این ظرفیت استفاده نماییم.

فرماندار رشت افزود: در شهرداری رشت تصمیم‌گیری خوبی در زمینه تالاب عینک گرفته شده است.

احمدی در زمینه پارک بازی شهر رشت نیز با بیان اینکه قرار شد دستگاه‌های بازی فرسوده پارک قدس برداشته شود، گفت: در این زمینه سرمایه‌گذاری آماده است و بنا بر این است که پارک بصورت مسقف ساخته شود البته هنوز طرح‌ به دست ما نیامده است.

فرماندار رشت با بیان اینکه مصوبات شورای شهر باید توسط فرماندار تایید شود، اظهار داشت: برخی رسانه به بنده انتقاد کردند که چرا جلوی مصوبات شورا گرفته می‌شود اما باید بنده منافع مردم را در نظر بگیریم.

احمدی در خصوص رودخانه‌های زرجوب و گوهرود نیز با بیان اینکه ما در رودخانه‌ها چمارسرا ماهی می‌گرفتیم، اظهار داشت: پدران ما می‌گفتند ما در رودخانه‌ زرجوب شنا می‌کردیم.

وی با بیان اینکه ما ۱۲ منطقه حاشیه‌ای در رشت داریم که از ما امکانات می‌خواهند، گفت: در گذشته از یخسازی به آنطرف کسی سکونت نمی‌کرد اما هم‌اکنون خانه‌های زیادی ساخته شده است که متاسفانه در برخی از مناطق دور رشت سیستم فاضلاب مناسب نیست.

احمدی در خصوص کتابخانه مرکزی رشت اظهار داشت: ما دستوری از آقای نوبخت گرفتیم و به امید خدا سعی می‌کنیم به زودی از این کتابخانه و مرکز فرهنگی بهره‌برداری کنیم.

در مسئله فاضلاب و پسماند کند عمل کردیم

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به نقشه‌های شوم دشمن، گفت: دشمنان نظام خودشان با خودشان مشکل دارند.

وی هدف دشمن را اقتصاد کشور و معشیت مردم دانست و اظهار داشت: ما ادعا نمی‌کنیم مشکل نداریم اما واقعا آیا دشمن دلش برای ما می‌سوزد!؟ آیا هیچکس بیشتر از پدر و مادر افراد دلش برای انسان می‌سوزد!؟ هیچکس بیشتر از مسئولین نظام دلسوز مردم کشور نیستند.

فرماندار رشت با بیان اینکه مسئولین باید سعه صدر خود را در مقابل مردم زیاد بکنند، اظهار داشت: دیروز به علت قطع برق مردم‌ در رشت به یکی از مراکز رفتند و شیشه آن را شکستند.

احمدی افزود: به علت مصرف بالای برق، برق مناطقی قطع شد که این یک موضوع مکانیکی است و ربطی به مسئولین نظام دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر دشمن می‌توانست حتما به کشور ما حمله می‌کردند، اظهار داشت: دشمن توانایی حمله به کشور ما را ندارند.

فرماندار رشت با بیان اینکه می‌پذریم در مسئله فاضلاب و پسماند کند عمل کردیم اما تولید زباله ما نیز در روز بسیار بالاست و نباید برخی مشکل را به گردن آمریکا بندازیم.

وی ادامه داد: فردی در خودروی یک میلیاردی سوار شده بود که پوست موز را از خودروی خود به بیرون پرت کرد، من جلوی او را گرفتم گفتم این چه‌کاری است دارید می‌کنید؟ با لحن بدی گفت به تو چه پس پاکبان برای چیست!؟

Share