استاندار گیلان در همایش هفته صنعت و معدن:

دخالت‌های سیاسی صنعت را نابود کرد| همه دولت را امر به معروف و نهی از منکر کنند

استاندار گیلان با بیان اینکه دنیا به سمت مقررات زدایی رفته است، تصریح کرد: با تفسیر سلیقه ای مقررات، دست و‌ پای سرمایه گذار را نبندیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در همایش تجلیل از برگزیدگان حوزه صنعت و معدن استان گیلان در رشت اظهار داشت: انتظارات بخش خصوصی در حوزه تولید محقق نشده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تولیدکنندگان و صنعتگران در مسیر کاری خود با صدها مقررات مواجه هستند که تفاسیر مختلفی از آن‌ها می‌شود اعلام کرد: باید برای سهولت کار تولیدکنندگان مقررات‌زدایی کرده و آن‌ها را کاهش دهیم.

سالاری با اعلام اینکه وجود مقررات فراوان سبب افزایش اعمال سلیقه شخصی در تفسیر آن‌ها می‌شود تصریح کرد: ایجاد سامانه “پنجره واحد تولیدکنندگان” مشکلات این قشر را حل نمی‌کند بلکه باید به دنبال ساماندهی وضعیت آن‌ها باشیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه حوزه صنعت دارای ساختاری جزیره‌ای است ابراز داشت: اگر من به عنوان مسئول اجرایی استان تصمیمی در حوزه صنعت بگیرم افراد و مجموعه‌های زیادی هستند که در کار من دخالت می‌کنند.

وی کاهش حجم دولت را امری مهم دانست که سبب رفع بسیاری از مشکلات می‌شود و خاطرنشان کرد: از طرفی گفته می‌شود که دولت باید کوچک و چابک شود و از طرفی دولت را مجبور به استخدام کارمند می‌کنند.

استاندار گیلان با اعلام اینکه از بین رفتن مفاسد اقتصادی راه حلی جز نظارت مردمی ندارد اظهار داشت: رسانه‌ها، احزاب و سازمان‌های مردم‌نهاد باید دولت را امر به معروف و نهی از منکر کنند.

سالاری با تاکید بر اینکه باید حوزه صنعت را با کمک از فعالان جهانی حوزه صنعت مورد آمایش قرار داد ابراز داشت: در حال حاضر دخالت‌های سیاسی صنعت را نابود کرده است زیرا هرکس تلاش کرده آدم خود را در جایگاه مدیریت بنشاند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای آمایش در حوزه صنعت اجازه تصمیم‌گیری‌هایی برپایه سلایق شخصی را از برخی افراد می‌گیرد تصریح کرد: در حال حاضر باید اراده خودمان را به مرحله عمل رسانده و ساختارهای نادرست موجود را اصلاح کنیم.

Share