پس از دوسال بدون غریق؛

خشم دریای کاسپین در آستارا؛ سه جوان اردبیلی غرق شدند

دو جوان ۲۸ ساله در منطقه خلج محله لوندویل و یک جوان ۲۳ ساله در روستای سیبلی هر سه اهل اردبیل به علت عدم آشنایی با فنون شنا در دریا غرق شده که با کمک اهالی محل پیکرشان از آب بیرون کشیده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس هیات نجات غریق آستارا از مرگ ۳ نفر در نوار سواحلی شهرستان خبر داد و افزود: دو جوان ۲۸ ساله در منطقه خلج محله لوندویل و یک جوان ۲۳ ساله در روستای سیبلی هر سه اهل اردبیل به علت عدم آشنایی با فنون شنا در دریا غرق شده که با کمک اهالی محل پیکرشان از آب بیرون کشیده شد.

وی با بیان اینکه این افراد جوان برای شنا به داخل دریا رفته بودند تصریح کرد: آنها به علت عدم آشنایی با فنون شنا در محوطه شنا ممنوع غرق شده که با کمک اهالی محل پیکرشان از آب بیرون کشیده شد.

ایرج هاشم نیا افزود:همچنین امروز از این مناطق دو نفر دیگر هم توسط ناجیان غریق از غرق شدن نجات پیدا کردند.

وی اظهار کرد: با توجه به استقبال زودهنگام مسافران تابستانی از نوار ساحلی آستارا، ناجیان غریق از ۱۳ خرداد ماه در محدوده طرح های سالمسازی سفیر امید، صدف و نقاط خطرآفرین این شهرستان مستقر شده اند که تاکنون ۱۹ نفر را از غرق شدن در نوار ساحلی نجات داده اند.

وی ساعت کار ناجیان را هشت صبح تا ۲۰ اعلام و گردشگران را به شنا در طرح های سالمسازی دریا و خودداری از شنا در مناطق خطرآفرین و هنگام بارش باران توصیه کرد.

هاشم نیا اظهار کرد: برای پیشگیری از جان باختن در دریا علاوه بر خدمات امدادی، نصب تابلوهای هشدار در نقاط خطر آفرین ضروری است و امیدواریم مسئولان به آن اقدام کنند.

رئیس هیات نجات غریق آستارا یاداور شد: در تابستان گذشته ناجیان غریق ۹۲ نفر را از غرق شدن در آب های ساحلی آستارا نجات داده بودند.

شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و با سه طرح سالمسازی دریا در ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر، یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

Share