امام جمعه رشت

حکومت پاسخگوی بسیاری از دردهای مالی مردم نیست | رفع همه گرفتاری ها امکان ندارد

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه روحیه مجاهدت در شهید انصاری وجود داشت، عنوان کرد: این جوان در آن روزگار مجاهدانه تلاش می کرد و تلاش او برای جامعه کاملا مشهود و ملموس بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی در مراسم سالگرد شهادت شهید علی انصاری، استاندار اسبق گیلان و شهید علیرضا نورانی، معاون عمرانی وی و گرامیداشت یاد و خاطره ۲۵۷ شهید کارمند استان که در سالن اجتماعات مخابرات گیلان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و شهدای کارمند استان به ویژه شهیدان انصاری و نورانی، اظهار کرد: شهید انصاری و شهید نورانی مانند شهید رجایی و شهید باهنر در راه حفظ انقلاب و آرمان های اسلامی پر زدند و به ملکوت اعلی پیوستند.

وی با اشاره به نامه حضرت امیرالمومنین علی(ع) به عبدالله ابن عباس در نهج البلاغه، افزود: علی(ع) دو ویژگی ارزشمند را برای یک مدیر صالح و ماندگار بیان می فرماید. نخستین ویژگی گشاده رویی در دیدارهای عمومی با مردم، مجالس رسمی و در مقام داوری است.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه مدیر جامعه نمی تواند همه نا به سامانی ها را ساماندهی کند، گفت: حکومت پاسخگوی بسیاری از دردهای مالی مردم نیست. نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از مصادیق نظام های دینی شکل گرفته در طول تاریخ اسلام است و شاهد هستیم که رفع همه گرفتاری های درون جامعه امکان ندارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، برخورد کریمانه با مردم را توصیه امام علی(ع) به فرماندار بصره دانست و اضافه کرد: وقتی یک مراجعه کننده به یک اداره وارد می شود و می بیند که مسئول آن اداره نمی تواند پاسخگوی نیاز او باشد، اگر با چهره آرام و متین مسئول مواجه شود، آرامش پیدا می کند.

وی کنترل خشم در مقابل مردم را دومین ویژگی یک مدیر صالح در کلام مولا علی(ع) دانست و خاطرنشان کرد: خشم فقط برای حفظ دین خدا و ناموس است، اما در مقابل مردم نباید خشمگین شد تا مدیریت هوشمندانه داشت، زیرا شیطان از طریق خشم انسان را تحریک و به جهنم نزدیک می کند. امیرالمومنین علی(ع) فرمود «آنچه که تو را به خدا نزدیک می کند، تو را از جهنم دور و آنچه که تو را به جهنم نزدیک می کند، تو را از خدا دور می سازد».

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه روحیه مجاهدت در شهید انصاری وجود داشت، عنوان کرد: این جوان در آن روزگار مجاهدانه تلاش می کرد و تلاش او برای جامعه کاملا مشهود و ملموس بود لذا جامعه امروز ما نیازمند چنین افکار و اندیشه های الهی است تا بتوانیم کشور را که از هر سوی دنیا مورد هجمه است، به جایگاهی در تراز انقلاب و شهدا برسانیم.

وی امام خمینی(ره) را دلداده مجاهدان عرصه عمل و مسئولیت دانست و گفت: مقام معظم رهبری به مثابه معمار کبیر انقلاب است و امروز در عرصه میدانی برای اینکه بتوانیم مشکلاتی که قدرت های استکباری برای انقلاب و نظام ما به وجود آورده اند را برطرف کنیم، باید پیرو ولایت باشیم.

امام جمعه رشت، با اشاره به حمایت کشورهای استکباری از صهیونیسم جانی، اظهار کرد: امروز دنیای کفر با قامت تمام در برابر اسلام و انقلاب ایستاده است و باید سلمان وار، مقدادوار و انصاری وار تلاش کنیم تا جامعه اسلامی ما به تراز اهداف و آرمان های امام خمینی(ره) در انقلاب برسد.

Share