در نشست خبری عفاف و حجاب عنوان شد

حجاب مانع افسردگی است|سلاح امروز دشمن مد و آرایش است| پویش حجاب من، نگاه تو، آرامش شهرما

سرهنگ بایرامی با بیان اینکه حجاب مانع نیست، بلکه مانع افسردگی می باشد، گفت: ارزشمنداری فرد و استواری شخصیتی افراد در حفظ حجاب است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری عفاف و حجاب صبح امروز در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان برگزار شد.

معاون سپاه قدس گیلان در این جلسه با بیان اینکه در قرآن کریم به پوشش زنان و حجاب تاکید بسیار شده است، گفت: زنان جامعه اسلامی با حفظ پوشش و رعایت عفاف در عرصه های اجتماعی حضور دارند و تاکیدات قرآن در این مورد برای نقش پررنگ زنان در جامعه را نشان میدهد.

وی افزود: امروز در یک جنگ نابرابر با غرب هستیم و برای اینکه در جنگ پیروز باشیم باید دارای محیط سالم اجتماعی باشیم و خانواده را حفظ کنیم.حجاب حق اجتماع و حق الله است و هفته عفاف و حجاب آغاز حرکتهای بزرگی در این راستا است.

سرهنگ بایرامی با بیان اینکه حجاب مانع نیست، بلکه مانع افسردگی می باشد، گفت: ارزشمنداری فرد و استواری شخصیتی افراد در حفظ حجاب است.

وی با اشاره به اینکه هیچ شبهه ای و سوالی در مورد حجاب بدون پاسخ در تاریخ نمانده است، افزود: حجاب زن شیعه از بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) گرفته شده است.

معاون سپاه قدس گیلان یادآور شد: امام خمینی(ره) احیا کننده حجاب بود و با مجاهدت خود توانست زن جامعه اسلامی را سرآمد دنیا کند و زنانی پرورش دهند که در مدیریت خانواده و حضور در اجتماع با حفظ پوشش و عفاف تربیت نماید.

وی گفت: در چهار دهه همیشه مورد تعرض دشمنان نظام و اسلام در مورد حجاب قرار گرفتیم و امروز در فضای مجازی شاهد این هستیم که به عفاف و حجاب حمله میشود.

بایرامی با بیان اینکه استکبار زن را به عنوان یک وسیله می داند، گفت: متاسفانه در داخل هم شاهد افرادی هستیم که به نام مدرینته این هجمه ها را به حجاب و عفاف وارد می کنند.

وی ادامه داد: امروزه عفاف و حجاب به مباحث سیاسی و حقوقی نیز کشانده شده و لازم است برنامه‌های بنیادی و اساسی در رابطه با نهادینه کردن آن در جامعه تبیین و ارائه کرد. حجاب یک جریان سیاسی نیست و به صورت حزبی نباید برخورد شود.

بایرامی تصریح کرد: ماموریت های بسیج در ترویج عفاف و حجاب بر اساس قانون بوده و بسیج در قالب امر به معروف و نهی از منکر، اطلاع رسانی و کار فرهنگی و ارزشی و آسیب شناسی کار میکند.

وی در مورد برخورد سپاه با قانون شکنی در سواحل دریا گفت: برای حفظ این فرهنگ ارزشی اسلام و نظام منتظر نخواهیم ماند و ورود می کنیم و اگر ببینیم که کسی با تحریک عوامل خارجی به دنبال از بین بردن ارامش روانی خانواده ها است برخورد می‌کنیم.

 حجاب من، نگاه تو، آرامش شهرما

به گزارش دیارمیرزا در ادامه نشست کَرَم بیجاری مسئول بسیج زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه عفاف و حجاب یک مسئله فرهنگی است، گفت: امروز در جبهه دفاع از عفاف و حجاب هستیم.

وی با اشاره به موضوع کشف حجاب و قیام خونین گوهرشاد افزود: باید نگرش و بینش جوانان را نسبت به موضوع حجاب و اینکه دشمن پیوسته آن را مورد هدف قرارگرفته را حساس و نظرشان را به آن جلب کرد.

کرم بیجاری با بیان اینکه امروز نباید بی تفاوت در این موضوع باشیم، گفت: برخورد هوشمندانه و نرمش گرانه در مورد هجمه های حجاب و آگاهی مردم از تاریخ دفاع عفاف و حجاب در کشور می تواند موثرترین اقدامات در این زمینه باشد.

مسئول بسیج زنان در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه به منظور حفظ حجاب پویشی با عنوان حجاب من، نگاه تو، آرامش شهرما را درحال برگزاری هستیم، گفت: امیدوارم در کنار هم بودن و با هم بودن برای تبیین و تدوین این فرهنگ اسلامی و دینی به درستی وظیفه خود را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه حجاب را به جوانان باید بشناسانیم، گفت: حجاب سبب سلامت روان اجتماعی خواهد بود و با رعایت این فرهنگ مهربانی به خود و طرف مقابل و نیز سبب کنترل افراد در برخوردها را خواهیم داشت.

کرم بیجاری افزود: سلاح امروز دشمنان مد و آرایش است و از همه مسوولان دغدغه مند میخواهیم که در راستای حفظ و گسترش حجاب قدم برداریم.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برنامه‌های عفاف و حجاب در ۴۰۰ منطقه و ۱۴ نقطه استان بر اساس روزشمار برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۴ ناحیه مقاومت بسیج برگزارکننده این گردهمایی هستند.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب برای مردان و زنان یکسان است، افزود: در ۲۱ تیرماه انتظار داریم تجمع و گردهمایی تنها به حضور بانوان نباشد بلکه آقایان نیز در این گردهمایی حضور پیدا کنند.

Share