عزيزيان: اگر گزارشی شود، رسيدگی می‌کنیم

حاشیه‌های فایل صوتی گفتگوی یک نماینده مجلس با یک زن

انتشار فایلی صوتی از یکی از نمایندگان مجلس باعث ایجاد حواشی‌ای در فضای مجازی شده است. در این فایل، این نماینده مجلس با خانمی صحبت می‌کند که گویا با او روابطی داشته و او را تهدید می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اکبر عزیزیان، نماینده مجلس و عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، درباره انتشار فایل صوتی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته: «من این فایل را ندیده ام و خبری قطعی از آن ندارم».

او درباره اینکه آیا هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به این موضوع ورود خواهد کرد یا نه، گفت: «با توجه به اینکه الان مجلس شورای اسلامی تعطیل است و به‌تبع هم هیئت جلسه‌ای نداشته، اطلاع ندارم هیئت به این موضوع ورود خواهد کرد یا نه؛ اما باید توجه داشته باشید هیئت زمانی وارد موضوعات می‌شود که شکایتی صورت گرفته باشد یا گزارشی به هیئت برسد. درباره این موضوع هم اگر گزارشی شود، رسیدگی خواهیم کرد. هیئت به گزارش‌ها و شکایت‌هایی که مردم یا هیئت‌رئیسه مجلس یا مقامات قضائی می‌دهند، رسیدگی می‌کند و به صورت مستقل، حق ورود به موضوعات را ندارد؛ چراکه ما مدعی‌العموم نیستیم؛ اما اگر شکایتی صورت گرفته باشد، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نظر می‌دهد که آیا آن رفتار مطابق با وظایف نمایندگی بوده است یا نه. اگر تشخیص بدهد مطابق نبوده، پرونده را برای مقامات قضائی می‌فرستد».

اکبریان در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه این فایل در حوزه مسائل اخلاقی بوده، آیا هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان صلاحیت رسیدگی دارد یا خیر نیز گفت: «نمی‌دانم. وظیفه هیئت این است که اظهارنظر کند آیا مثلا رفتار نماینده جزء وظایف نمایندگی‌اش بوده یا خیر. بعد از آن مراجع دیگر پیگیری می‌کنند. اگر جزء وظایف نمایندگی بوده باشد که پرونده منتفی می‌شود؛ در غیر این صورت، به مراجع قضائی می‌رود».

محمود صادقی، نماینده تهران، نیز گفت: «من این فایل را دیدم؛ اما با توجه به اینکه این مسائل در حوزه خصوصی فرد قرار می‌گیرد، چندان ورودی به آن نکردم و خیلی هم علاقه‌مند نیستم در فضای عمومی درباره آن صحبت کنم و به نظرم مجلس نیز نباید خیلی پیگیر آن باشد».

Share