معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش

جداسازی دانش آموزان، برچسب زدن، آموزش و پرورش طبقاتی از آفت‌های تعلیم و تربیت است

ر حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش، نادر جهان آرای به سمت مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان گیلان منصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  امروز (۷ تیر) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در سالن اجتماعات بانک صادرات رشت با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش یک اولویت است، اظهار داشت: این وزارت باید در راستای تعلیم و تربیت از حمایت های همه وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی برخوردار باشد.

رضوان حکیم زاده با بیان اینکه مسئولیت ها یک فرصت هستند به شرط اینکه به شکل صحیح مورد استفاده قرار گیرند، افزود: پذیرش مسئولیت به معنای وظیفه ای خطیر است که باید از خود گذشت تا آن را به سرانجام رساند.

وی شرط توفیق در مسئولیت ها را تداوم مسیرهای جدید و تقویت دستاوردها دانست و گفت: باید در مسیرهای انتخابی از تجارب سالهای پیش نیز بهره برده تا به اهدافمان دست یابیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  هدف اصلی خلق را رسیدن به لقاء الله اعلام و اذعان کرد: اگر برآیند و نتیجه تلاش فرهنگیان بهتر شدن شرایط یادگیری برای کودکان فارغ از تفاوت های موجود باشد، مسیر را درست طی کردیم.

وی با بیان اینکه گیلان مهد بزرگان وعالمانی چون آیت الله بهجت، محمد معین، پرفسور رضا، پرفسور سمیعی است گفت: باید این گذشته با حال پیوند خورده و حاصل کار مدارس امروز نسبتی با این گذشته باشکوه داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آفت های موجود در زمینه تعلیم و تربیت تصریح کرد: در گذشته جداسازی دانش آموزان، برچسب زدن، آموزش و پرورش طبقاتی موجود نبوده و به اصول علمی نزدیک بود اینها از آفت های امروزی است.

حکیم زاده با اشاره به شرایط امروز و فشارهای دشمن از طریق تحریم ملت ایران به جرم استقلال خواهی و ظلم ستیزی تصریح کرد: در این شرایط فعالیت جناحی و گروهی معنا ندارد زیرا وقت بهره گیری از همه ظرفیت ها جهت رسیدن به پیشرفت است.

وی  با بیان اینکه باید مسئولیت پذیر بوده و در مسیر درست گام برداریم اظهار کرد: مجلس و دولت در تلاش برای ایجاد شرایط بهتر در آموزش و پرورش بوده تا مشکلات معیشتی و سختی معلمان و فرهنگیان را رفع کند تا تنها به فکر تعلیم و تربیت دانش آموزان باشند.

نادر جهان آرای مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان گیلان هم در این آیین گفت: گیلان مهد  مفاخر بزرگان بوده است که برخی از آنها شخصیت های ماندگاری در کشور و جهان هستند. وی خاطرنشان کرد: گیلان ظرفیت ها و استعدادهای فراوانی دارد که امیدواریم بستر لازم برای تحقق این استعدادها فراهم شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: تحقق اهداف  سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی تنها در گروی همدلی همه دستگاهها و شخصیتهای موثر در کشور و استان است.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان گیلان هم در این مراسم با اشاره به جایگاه رفیع فرهنگیان در جامعه  گفت: پرورش انسانهایی نقاد ، معتقد به ارزش ها و تربیت نسلی با هویت مستقل از اهداف آموزش و پرورش است. مهدی حاجتی با تأکید بر لزوم حفظ استقلال آموزش و پرورش از جهت گیری های حزبی یادآورشد: در تمام دوران مسئولیت خود همواره بر حفظ استقلال در عین تعامل با دستگاهها و شخصیت های تأثیرگذار اهتمام کردم.

در این مراسم از زحمات چهارسال و ۶ ماهه مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان تجلیل و نادر جهان آرای به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش معرفی شد.

در حکم انتصاب وزیر آموزش و پرورش بر جلب مشارکت فرهنگیان و صاحبنظران، ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در استان، احترام   به اصول اعتدال گرایی و استفاده از ظرفیت های موثر در اعتلای آموزش و پرورش تأکید شده است.

نادر جهان آرای متولد ۱۳۴۴در اطاقور لنگرود، دارای مدرک فوق لیسانس علوم اجتماعی و دانشجوی دکتری رشته جامعه شناسی بوده و مشاور معاونت آموزش ابتدایی وزرات آموزش و پرورش و  معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان تهران را در نیز در سوابق کاری خود دارد

Share