رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

تولید انرژی از پسماند طرحی غیرقابل اجرا در ‌شمال کشور از جمله گیلان است

عیسی کلانتری گفت:‌ انجام طرح‌ها و پروژه‌های سدسازی در دو استان شمالی گیلان و مازندران در صورت رعایت مسائل زیست‌محیطی مانعی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم،‌ عیسی کلانتری عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان در رشت اظهار داشت:‌ سازمان حفاظت محیط زیست برای انجام طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی و سدسازی در دو استان گیلان و مازندران در صورت رعایت مسائل زیست‌محیطی ممانعتی به‌عمل نمی‌آورد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه دارد اعلام کرد:‌ قرار دادن این استان مستعد در دهه ۶۰ در رده استان‌های با مزیت کشاورزی فرصت رشد و توسعه صنایع مختلف را در طول سالیان متمادی از آن سلب کرد.

کلانتری از انجام به‌موقع طرح‌های ارزیابی زیست‌محیطی خبر داد و گفت:‌ با دستور رئیس جمهور انجام طرح‌های زیست‌محیطی که در سالیان طولانی پیشرفت آنچنانی نداشتند در اولویت کارها قرار گرفت به‌طوری که توانستیم بخش اعظمی از این پروژه‌ها را در مدت ۶ ماه به پایان برسانیم.

معاون رئیس جمهور حل معضل پسماند را از اولویت‌های این سازمان دانست و عنوان کرد:‌ تولید انرژی از پسماند طرحی غیرقابل اجرا در ‌شمال کشور از جمله گیلان است زیرا فرصت مورد نیاز و سرعت عمل لازم جهت رفع ریشه‌ای معضل زباله را با کندی مواجه می‌کند.

وی مشکل کم‌ آبی و کمبود منابع را در گیلان زیبنده این استان ندانست و تصریح کرد:‌ استانی با چنین شرایط مطلوب آب و هوایی و با دارا بودن بیش از ۹۰۰ میلیمتر بارندگی در طول سال نباید برای تأمین آب مورد نیاز خود به سایر استان‌های دیگر وابسته باشد.

کلانتری پدیده زمین‌خواری را فاجعه‌ای بزرگ برای گیلان عنوان کرد و افزود:‌ تصرف زمین‌ها و اراضی دولتی اعم از زمین‌های مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست در گیلان و خشک کردن تالاب به قصد تجاوز به حریم آن وارد ابعاد بسیار پیچیده‌ای شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توسعه صنایع آب‌بر در مرکز کشور را تصمیمی اشتباه قلمداد کرد و بیان داشت:‌ بنا داریم از این به بعد از استقرار صنایع وابسته به آب در مرکز کشور جلوگیری کرده و توسعه آن‌ها را به مناطق ساحلی شما‌لی و یا جنوب کشور سوق دهیم.

Share