تا صدور رأی نهایی دادگاه

تن‌زاده مالک قانونی سپیدرود است | محمد نوین باید تمام فعالیتهایش را متوقف کند

به گفته مدیرکل ورزش استان گیلان، اگرچه رای اخیر دادگاه مالکیت باشگاه سپیدرود را به جواد تن‎زاده بازگرداند اما رای قطعی که به زودی اعلام می‎شود، تکلیف مالکیت را مشخص می‎کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با اعلام اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان،‌ با توجه به اینکه دادگاه استان گیلان حکم خلع جواد تن‌زاده از مالکیت باشگاه سپیدرود را متوقف کرده است، فعلاً تا صدور حکم نهایی از سوی مراجع قضایی، تن‌زاده به عنوان مالک قانونی باشگاه فعالیت خواهد کرد.

همچنین محمد نوین مالک جدید باشگاه سپیدرود هم فعلاً باید تمام فعالیت‌های خود را در این باشگاه متوقف کند و منتظر حکم نهایی مراجع قضایی در خصوص این پرونده باشد.

آخرین وضعیت مالکیت سپیدرود از زبان مدیرکل ورزش استان گیلان

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه طبق قرارداد منعقد شده میان شهاب مدنی (مالکیت پیشین سپیدرود رشت) و جواد تن زاده (مالکیت فعلی) و همچنین بر اساس درخواست هواداران فوتبال، این اداره به پرونده مالکیت سپیدرود رشت ورود کرد، در مورد جدیدترین وضعیت آن توضیح داد.

وی با یادآوری اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در جایگاه داور و به عنوان حکم به موضوع مالکیت تیم سپیدرود رشت وارد شد، خاطرنشان کرد: در همین زمینه نشست هایی را با شخص تن زاده داشتیم تا بسیاری از پرونده های مالی را مورد بررسی قرار دهیم. حتی از طریق بخش مالی اداره کل ورزش استان، پیگیری های لازم را انجام دادیم تا نماینده دادستانی، بررسی لازم بر روی این پرونده ها را انجام دهد.

بخشی با بیان اینکه تمام این اقدامات و نتایج آنها به شخص تن زاده اعلام می شد، یادآور شد: بعد از انجام بررسی های لازم در این زمینه نتیجه این گونه بود که تن زاده به تعهدات مالی خود عمل نکرده است و همین نظر را به عنوان رای داوری خود به دادگاه حقوقی شعبه ۶ شهرستان رشت اعلام کردیم.

به گفته این مقام مسئول و در صورتی که در قرارداد اعلام می شد اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان برای اعلام و ابلاغ رای صلاحیت و مجوز لازم را دارد، نیازی به اعلام آن توسط دادگاه نبود اما به خاطر قید نشدن چنین موضوعی، ابلاغ رای به عهده دادگاه واگذار شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه رای مورد نظر مبنی بر عدم اجرای تعهدات مالی توسط تن زاده به صورت رسمی اعلام شد، گفت: طبق همین رای مالکیت سپیدرود مجدد به شهاب مومنی بازگشت و بعد از آن هم با محمد نوین به عنوان خریدار جدید به توافق رسید و مالکیت را به وی واگذار کرد. این فرد (نوین) هم بر اساس مسئولیتی که داشت اقدام به مذاکره و حتی عقد قرارداد کرد.

وی در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همان گونه که پیش بینی می شد در ادامه کار جواد تن زاده به رای دادگاه اعتراض کرد، یادآور شد: بعد از آن بود که دادگاه رای جدیدی صادر کرد مبنی بر اینکه مالکیت باشگاه مجدد به وی (تن زاده) باز می گردد.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان، رای جدید دادگاه بعد از چند روز، امروز (سه شنبه) به این اداره ابلاغ شد.

بخشی در مورد رای جدید دادگاه توضیح بیشتری داد و گفت: طبق این رای مراحل داوری مالکیت باشگاه سپیدرود متوقف شده و به شرایط قبل بازمی گردد تا اینکه مراجع قضایی حکم قطعی و نهایی را در مورد آن صادر کنند.

«با این اوصاف مالکیت باشگاه فعلا در اختیار تن زاده است، آیا امکان تغییر دوباره آن وجود دارد»؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: طبق رای اعلام شده تن زاده فعلا مالکیت را در اختیار دارد اما رای دادگاه که باید به زودی اعلام شود، همه چیز را مشخص می کند چه بسا مالکیت وی ادامه داشته باشد، شاید هم تصمیم دیگری اتخاذ شود.

«با این اوصاف تکلیف قراردادهایی که در زمان مالکیت نوین منعقد شد مثل قراردادی که با خداداد عزیزی به عنوان سرمربی تیم بسته شده است، چه می شود»؟

مریم بخشی در پاسخ به این پرسش گفت: در اصل قراردادها هیچ اشکال و ایرادی وارد نیست چون در دوره ای منعقد شده است که مالکیت محمد نوین قانونی و تایید شده بوده است.

«اگر در این روزها که جواد تن زاده به عنوان مالک امور تیم را در اختیار دارد قرارداد جدیدی منعقد شود اما رای دادگاه مانع ادامه مالکیت وی شود، تکلیف قرارداده چه می شود»؟

این مقام مسئول در این زمینه گفت: به هر حال طبق رای فعلا تن زاده مالک تیم است و این حق را دارد که هر اقدامی برای عقد قراردادها داشته باشد اما در نهایت همه چیز به جواد تن زاده و محمد نوین برمی گردد و اینکه فعلا و تا نهایی شدن تکلیف مالکیت باشگاه از چنین اقداماتی دست نگه دارند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در پایان تاکید کرد که فصل الخطاب مالکیت سپیدرود رشت، رای دادگاه خواهد بود که طی روزهای آینده اعلام می شود.

Share