امام جمعه آستارا

تعامل سازنده با آمریکا معنا ندارد | وضعیت حجاب و عفاف مطلوب نیست

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به روز گفتگو و تعامل سازنده با جهان گفت: تعامل سازنده با آمریکا معنا ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  امام جمعه آستارا با اشاره به حدیث امام محمد باقر (ع) در نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا در مورد کمال انسان گفت: نهایت کمال تفقه در دین یعنی دین شناسی و فهم عمیق دینی بوده و انسان باید نسبت به تمام مسائل دینی فهم عمیق داشته و این مورد مختص مجتهدین دین بوده و یکی از مشکلاتی که ما را به انحراف می‌کشاند عدم تفکر در دین است.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به روز گفتگو و تعامل سازنده با جهان گفت: مبنای ما تعامل با دنیا به غیر از چند کشور بوده و اسرائیل را که به رسمیت نشناخته و آمریکا هم که اهل تعامل نیست در بحث برجام و هسته ای هم گفتگو کردیم و با یک جمله رئیس‌جمهور آمریکا تمام و تحریم ها شدیدتر شد.

حافظ نیا اضافه کرد: تعامل سازنده با آمریکا معنا ندارد و اروپا هم که فرصت محدودش طولانی شده و این از خباثت آنها بوده و می خواهند ما را سرگرم کنند.

خطیب جمعه آستارا افزود: هر روز که از تعطیلی مراکز هسته ای مان می گذرد آسیب می بینیم و نباید این فرصت ها را از دست داده و دولتمردان ما باید آگاه باشند.

حافظ نیا با تبریک روز دختر و ولادت حضرت معصومه(س) گفت: انشالله دختران جامعه ما با الگو قرار دادن حضرت فاطمه(س)و حضرت معصومه (س) راه درست را تشخیص دهند. عده‌ای بعدا پشیمان شده و این پشیمانی فایده نخواهد داشت و عده ای می‌خواهند حیا و شرف جامعه ما را به تباهی کشانده و خانواده ها حواسشان بیشتر جمع باشد.

حافظ نیا ادامه داد: وضعیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی و علوی ما مطلوب نبوده و کسی هم اعم از مردم و مسئولین جرأت تذکر به آنها را ندارد و وقتی غیرت مردان و عفاف زنان از بین برود آن جامعه رو به تباهی می رود.

امام جمعه آستارا ادامه داد: دختران ما خودشان را بازیچه دست دیگران قرار ندهند و این افراد نباید زیر سوال برود.

حافظ نیا با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در بیست و ششم تیرماه گفت:در حکومت و جامعه یک صافی لازم است تا نگذارد ناخالصی وارد نظام بشود و این صافی بگفته مقام معظم رهبری شورای نگهبان است و باید قدر آن را بدانیم.

خطیب جمعه آستارا در ادامه با ذکر صرفه جویی در مصرف گفت: استفاده بهینه و صرفه جویی لازمه مدیریت مصرف در این روزها بوده و اگر مردم همراهی کنند انشالله این مشکل را با همکاری مدیریت کرده و می‌توان با عدم استفاده از لوازم پرمصرف در ساعات اوج مصرف آن را حل کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share