رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان

این یک دروغ بزرگ است که مردم گیلان تنبل هستند|تعامل با جهان یعنی بهانه ها را از دست دشمنان بگیریم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: تعامل با جهان یعنی ما بهانه ها را از دست دشمنان بگیریم و همان کاری که در برجام کردیم، البته مقام معظم رهبری فرمودند که نسبت به آمریکا خوش بین نیستیم و ما در برجام با خوش بینی عمل نکردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، کیوان محمدی در کمیته برنامه ریزی شهرستان املش، با یادآوری سیاست کلی دولت، اظهار کرد: دکتر روحانی و تیم همراهش تعامل با جهان، نجات اقتصاد و احیای اخلاق را محور کار خود قرار دادند، زیرا راهی جز این نداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان، تعامل با جهان، نجات اقتصاد و احیای اخلاق را شعار حزبی و جناحی ندانست و افزود: هر کسی که مسئولیت اجرایی، تقنینی و قضایی را بر عهده بگیرد، نمی تواند و نباید خارج از این چارچوب عمل کند. قطعا اگر در تعامل با جهان همه ما با هم باشیم، می توانیم بالاترین امتیاز را به دست آوریم، اما اگر اختلاف داشته باشیم، دل کسی برای ما نمی سوزد.

وی با اشاره به نادیده گرفتن مردم کشورها توسط مدعیان انسان گرایی و حقوق بشر، ادامه داد: در جنگ تحمیلی دیدیم که چگونه انواع و اقسام سلاح های شیمیایی را علیه مردم ما به کار بردند لذا منظور از تعامل با جهان به این معنی نیست که چشم ما به دست ابرقدرت ها باشد و این بزرگترین خطایی است که می توانیم انجام دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: تعامل با جهان یعنی ما بهانه ها را از دست دشمنان بگیریم و همان کاری که در برجام کردیم، البته مقام معظم رهبری فرمودند که نسبت به آمریکا خوش بین نیستیم و ما در برجام با خوش بینی عمل نکردیم و در نهایت بدبینی با آنان حرف زدیم و پیروز شدیم، زیرا زیر وعده هایمان نزدیم.

محمدی، دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در برجام را پیروز دانست و گفت: برجام در دنیا انشقاق ایجاد کرده است و آمریکا را یک طرف، اروپا را طرف دیگر و چین و روسیه را مقابل آنان قرار داده لذا روسیاه کسی است که به امضای خودش پایبند نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با اشاره به بی تفاوتی آمریکا نسبت به تعهداتش در دنیا، یادآور شد: رئیس جمهور آمریکا از موضع فرعونیت با تمام دنیا برخورد می کند. مذاکره اخیر آمریکا و کره شمالی نشان داد که ترامپ فرعون زمان است لذا ما در چنین جهانی زندگی می کنیم و این جهان تیره و تار نباید ما را به این نتیجه برساند که با همه کشورها قطع ارتباط کنیم.

وی با بیان اینکه هنر ایرانی ها و هنر نظام در مذاکره است، خاطرنشان کرد: در جریان انقلاب گروه های مختلفی از جمله چپی ها، کمونیست ها، مجاهدین خلق، جبهه ملی، نهضت آزادی، جبهه روحانیت و جریان اصیل انقلاب وجود داشتند، اما مردم از بین اینها جریان اصیل انقلاب که همان خط امام بود را پذیرفتند و این خط با ضرب و زور و چوب و چماق همراه نبود.

این مقام مسئول، پیروزی انقلاب در ابتدا را در مذاکرات و مناظرات تلویزیونی دانست و عنوان کرد: بسیاری از گروه ها بعد از مفتضح شدن اسلحه به دست گرفتند و مجبور به ترور و بمبگذاری شدند، زیرا انقلاب قدرت استدلال قوی داشت.

محمدی، با بیان اینکه هرگز از مذاکره ضرر نخواهیم کرد، گفت: اسلام دین منطق، استدلال، صحبت کردن و تعامل است و قدرت فرهنگی اسلام همه را متقاعد می کند. این اعتقاد ۴۰ ساله ما بوده و شعار سیاسی نیست و هر کسی غیر از این فکر کند، اسلام امام را خوب درک نکرده، زیرا اسلام امام، اسلام استدلال است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی با اسلحه نهضت را هدایت نکرد و حکم جهاد نداد، بلکه انقلاب با اعلامیه های امام و سخنرانی های منطقی و مستدل ایشان پیش رفت.

وی مشکلات اقتصادی را مهمترین دغدغه مردم دانست و اضافه کرد: مسئله محیط زیست در کشور ما فاجعه انگیز است، اما مردم چیزی جز اقتصاد و اشتغال را مطالبه نمی کنند لذا باید بفهمیم که چرا اقتصاد ما دچار مشکل شده است.

محمدی، با بیان اینکه هنوز یک رابطه با ثبات با دنیا را طراحی نکرده ایم، افزود: بایستی در این زمینه تلاش کنیم و از تعامل با جهان روی گردان نباشیم. بی تردید اقتصاد ما با تکیه بر داخل و نگاه صادراتی بهبود پیدا می کند، اما باید بدانیم که امکانات ما محدود است و هیچ کشوری در دنیا امکانات نامحدود ندارد لذا باید براساس منابع موجود و اولویت بندی ملی، منطقه ای، استانی و شهرستانی عمل کنیم.

وی بالا بردن توقعات مردم را یکی از بزرگترین اشتباهات دانست و تاکید کرد: همه شهرستان ها نمی توانند از همه امکانات از جمله راه آهن و فرودگاه برخوردار باشند و لذا نیازمند آمایش ملی هستیم. ابتدا باید ظرفیت های بین المللی و سپس استانی و شهرستانی را طبقه بندی کنیم و هیچ پروژه ای را بدون مطالعه آغاز نکنیم.

رئیس کمیته برنامه ریزی املش، با بیان اینکه نباید گیلان را شهرستان به شهرستان ببینیم، گفت: گیلان یک شهر بزرگ مانند تهران است و باید این شهر بزرگ را یکپارچه و واحد ببینیم و درگیر مسائل منطقه ای نباشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با اشاره به بازدید اخیر خود از منطقه سیل زده اشکورات، از صداقت و خون گرمی مردم کوه نشین گفت و یادآور شد: کوه نشینان تالش با کوه نشینان اشکورات فرقی ندارند و ما در قبال همه مسئولیت داریم که امکانات را عادلانه تقسیم کنیم. این یک دروغ بزرگ است که مردم گیلان تنبل هستند، زیرا یک آدم تنبل نمی تواند روی شیب کوهپایه های منطقه اشکورات برنج و فندق و گردو بکارد.

محمدی ادامه داد: طبیعت باغات گیلان نشان می دهد که مردمان سخت کوشی داریم و به عنوان مسئول وظیفه دارم حداکثر امکانات را برای این مردم فراهم کنم.

وی با اشاره به اختلاف بودجه مصوب و بودجه تخصیص یافته، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بودجه همین است که بین اعتبار مصوب و آن چیزی که تخصیص پیدا می کند، فاصله وجود دارد. این فاصله مشکل آفرین بوده و به دلیل ایجاد تعهد مالی و ناتوانی خزانه در تامین اعتبار، هر سال بدهی ایجاد می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان افزود: طی دو سال اخیر دولت شروع به کاهش فاصله بودجه مصوب و بودجه تخصیص یافته کرده و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز بر واقعی کردن بودجه تاکید دارد.

این مقام مسئول، با بیان اینکه املش یکی از مناطق باستانی ماست، بر لزوم احداث موزه مردم شناسی در این شهرستان تاکید کرد و متذکر شد: هر چقدر که املش در جهان باستان شناسی دنیا شناخته شده است، در کشور و استان ما ناشناس مانده لذا هر کار فرهنگی که لازم است باید انجام دهیم تا هویت تاریخی و باستانی املش برای مردم ایران و جهان تبیین شود و ما حمایت می کنیم.

محمدی، خواستار استفاده از یک خانه قدیمی برای احداث موزه مردم شناسی املش شد و اظهار کرد: آثار باستانی فراوانی از منطقه املش در موزه لوور فرانسه است و دنیا جام املش را می شناسد.

وی آب و جاده را دو زیربنای مهم در املش دانست و خاطرنشان کرد: تا این دو زیربنا وجود نداشته باشد، بحث گردشگری شکل نمی گیرد، اما ما به تنهایی تصمیم گیرنده نیستیم و باید مطالعه و کار کارشناسی توسط دستگاه های مرتبط از جمله منابع طبیعی و محیط زیست نیز صورت بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان یادآور شد: برای اینکه اقتصاد املش دگرگون شود باید گردشگری را تقویت کنیم و برای گردشگری به آب، برق، گاز، تلفن و جاده نیاز داریم تا مردم از جای جای کشور به این منطقه بیایند.

محمدی، کشاورزی را پاسخگوی اقتصاد منطقه ندانست و تاکید کرد: باید به فکر اقتصاد جدید با ورود سیستم های جدید باشیم تا بتوانیم در زندگی مردم منطقه تحول ایجاد کنیم. خوشبختانه طی آخرین جلسه کمیته برنامه ریزی در این شهرستان، تصمیمات خوبی پیرامون شبکه بهداشت و دفن پسماند گرفته و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه مسئله پسماند در گیلان استانی دیده شده است، بیان کرد: هفت منطقه برای ایجاد مرکز تجمع پسماند در گیلان در نظر گرفته شده است و پسماند املش به دو شهرستان رودسر و لنگرود برده می شود.

Share