در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی؛

تخصیص ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۰ طرح سرمایه‌گذاری اشتغالزا در منطقه آزاد انزلی

مجید فاتحی معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی از تصویب تخصیص ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به منظور ارائه به ۳۰ طرح سرمایه گذاری اشتغالزا در کمیته فنی طرح تکاپو و اشتغال فراگیر منطقه آزاد انزلی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی کشور، موفق شد گام های مهمی در جهت حمایت از طرح های سرمایه گذاری اشتغالزا در قالب تأمین منابع مالی مورد این سرمایه گذاران بردارد.

مجید فاتحی معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان خبر تصویب تخصیص ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به منظور ارائه به ۳۰ طرح سرمایه گذاری اشتغالزا در کمیته فنی طرح تکاپو و اشتغال فراگیر منطقه، اظهار داشت: تصویب ارائه این میزان تسهیلات به طرح های مزبور در راستای اجرای ماده ۵ تصویب نامه کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، مبنی بر ارائه تسهیلات به طرح های اشتغالزایی متناسب با رسته های از پیش تعیین شده از محل منابع بانکــــهای عامل منتخب در جهت حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، صورت گرفته است.

وی در خصوص فرایند بررسی و تصویب طرح های سرمایه گذاری جهت دریافت تسهیلات گفت: از ابتدای سال جاری این سازمان با برگزاری جلسات مختلف با کار آفرینان و صاحبان صنایع و سرمایه گذاران منطقه، انجمن های اقتصادی و دهیاری های منطقه نسبت به معرفی طرح مذکور و بررسی طرح های سرمایه گذاری که در چارچوب طرح ملی توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار قرار می گیرند، در منطقه اقدام نمود.

معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان گزارشی از عملکرد سازمان متبوع خود در جهت اجرای طرح ملی توسعه کسب و کار اشتغال پایدار ارائه کرد و افزود: در سال جاری، بیش از ۱۱ میلیارد و پنجاه میلیون ریال تسهیلات جهت ارائه به پروژه های مختلف تولیدی، گردشگری، صنایع دستی، درمانی و خدماتی در کارگروه های مربوطه مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند و این درحالی است که طرح های سرمایه گذاری با میزان تقاضای دریافت ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات، نیز در دست بررسی قرار دارند.

فاتحی اضافه کرد: پیش از اجرای این طرح نیز سازمان منطقه آزاد انزلی براساس رویکرد حمایتی خود در سالهای گذشته اقدامات متنوعی را اجرایی نموده است که از جمله مهمترین آنها، انعقاد تفاهم نامه همکاری با صندوق کارآفرینی امید بوده است که بر اساس آن در سال گذشته ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی خانگی در روستاهای منطقه با همکاری صندوق ارائه نمود.

معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان در خصوص دیگر طرح های حمایتی اشتغالزایی گفت: سازمان منطقه آزاد انزلی به عنوان نهادی پیشرو در استان، اقدام به ساماندهی اماکن استیجاری اقامتی و پذیرایی روستایی نموده و به متقاضیان مجوز فعالیت صادر می کند، و براساس این طرح تاکنون مبلغ ۱ میلیارد ریال تسهیلات به دارندگان مجوز فعالیت کاشانه مهمان جهت تکمیل ساخت، تأمین لوازم پذیرایی و اقامتی به بانک های عامل معرفی شده اند و از سوی دیگر رستوران های  منطقه جهت دریافت بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.

وی افزود: در همین راستا تاکنون دو واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در زمینه های غذایی و سلولزی نیز به منظور دریافت ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر جهت خرید ماشین آلات و تکمیل خطوط تولید به بانک های عامل معرفی شده اند.

لازم به ذکر است سازمان منطقه آزاد انزلی آماده دریافت طرح های اشتغال زا و دارای اولویت جهت بررسی و طرح در کارگروه های تخصصی است که در صورت پذیرش نهایی، متقاضیان به بانک های عامل معرفی میشوند.

Share