نماینده مردم رشت در مجلس:

بودجه ساماندهی «رودخانه‌های رشت» در حوزه‎‌های دیگر هزینه شده است

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت:‌ ۱۵ میلیارد تومان از بودجه مربوط به ساماندهی دو رودخانه آلوده شهر رشت توسط دستگاه‌های مختلف در مصارف دیگری هزینه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت:‌ ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات اخذ شده جهت ساماندهی و احیاء رودخانه‌های زرجوب و گوهررود شهر رشت توسط دستگاه‌های مختلف در مصارف دیگری هزینه شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان رسیدگی به وضعیت دو رودخانه شهر رشت را از خواسته‌های ویژه مردم این شهر خواند و افزود:‌ در سفر سال گذشته رئیس جمهور به گیلان و بازدیدی که از شهر رشت داشت ۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی دو رودخانه گوهررود و زرجوب اختصاص پیدا کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس از فرجام اعتبار ۱۵ میلیاردی جهت رسیدگی به وضعیت رودخانه‌های گوهررود و زرجوب سخن گفت و ابراز داشت:‌ با پیگیری‌های انجام شده نهایتاً ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات لازم جذب شد اما تمامی این بودجه در مصارف دیگری مورد استفاده قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تقسیم اعتبارات جذب ‌‌شده بین برخی دستگاه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ بیشتر این مبالغ به جای اینکه در مسیر ساماندهی دو رودخانه آلوده رشت هزینه ‌شود صرف پرداختی‌ها و اضافه‌کاری‌ها در برخی دستگاه‌ها شد.

وی با تأکید بر اینکه حل مسئله دو رودخانه گوهررود و زرجوب از اولویت‌های نمایندگان گیلان به‌ویژه نمایندگان مردم رشت در مجلس است تصریح کرد: جهت افزایش اعتبارات ‌این پروژه،‌ قصد داریم بودجه ساماندهی این دو رودخانه را در ردیف بودجه رودخانه‌های مرزی قرار دهیم.

کوچکی‌نژاد در مورد ‌روند جذب اعتبارات لازم جهت ساخت و اجرای طرح قطار شهری در کلانشهر رشت نیز عنوان کرد: در بودجه سال ۹۷ با مجوزی که از کمیسیون تلفیق مجلس گرفته شد نهایتاً پرداخت ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و ساخت این پروژه به تصویب رسید.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان ‌از پیشرفت پروژه قطار شهری در مراکزی نظیر شهر قم سخن گفت و ابراز داشت:‌ یکی از دلایلی که تاکنون اجرای پروژه قطار شهری در کلانشهر رشت را با موانع جدی مواجه کرده عدم ثبات مدیریتی در دوره‌های پیشین شورای شهر است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه پروژه قطار شهری رشت حومه شهر را نیز مورد پوشش قرار خواهد داد بیان داشت:‌ این پروژه ریلی شهری علاوه بر مناطق مختلف کلانشهر رشت، بسیاری از حوزه‌های دیگر مانند خمام،‌ کوچصفهان و یا امامزاده هاشم را نیز شامل خواهد شد.

Share