نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان

به مسئولان گفته‌ام که مراقب اطرافیانشان باشند|جلسه‌ای برگزار می‌شود تا مشکلات مردم را بشنویم

امام جمعه رشت با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت علمی بالایی دارد تصریح کرد: من به همه مسئولان استان گفته‌ام که باید مراقب اطرافیانشان باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: خطیبان جمعه عربستان متن خطبه خود را از روی مطلبی که قبلاً به آن‌ها تکلیف شده می‌خوانند و اختیاری از خودشان ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در هفته‌های گذشته مطرح کردیم که خداوند متعال خانواده‌ها را به چهار گروه تقسیم‌بندی کرده است، تصریح کرد: یکی از اقسام خانواده‌، خانواده‌هایی هستند که هم مرد و هم زن در مسیر الهی گام بردارند.

آیت‌الله فلاحتی پایبندی به ارزش‌های معنوی را یکی از ویژگی‌های خانواده‌ای دانست که زن و مرد در مسیر الهی گام برمی‌دارند و تصریح کرد: امانت‌داری و امین بودن سبب پیشرفت زندگی فردی و اجتماعی افراد می‌شود.

امام جمعه رشت انفاق کردن و دستگیری از نیازمندان را عامل سعادتمندی خانواده‌های مومن و باایمان دانست و خاطرنشان کرد: افراد مومن و باتقوا انسان‌هایی هستند که قیامت را باور داشته، نماز می‌خوانند و انفاق می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) نمونه زن و مردی بودند که خانواده آن‌ها در مسیر الهی گام برمی‌داشت، ابراز داشت: این خانواده تمام ویژگی‌های یک خانواده باتقوا را داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن بیان روایتی از امیرالمومنین حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: مسلمانان باید انسان‌های اهل تقوا را گرامی داشته و دنیاپرستان را مورد احترام قرار ندهند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به‌مناسبت بازگشت تیم ملی فوتبال از جام جهانی عنوان داشت: مقام معظم رهبری و مردم با وجود اینکه تیم ملی ایران به دور بعدی راه نیافت از آن‌ها تجلیل کردند.

امام جمعه رشت گفت: از بحث تجلیل مردم از تیم ملی ایران و پیام مقام معظم رهبری به آن‌ها این درس را می‌توان گرفت که مسئولان ما اگر برای رفع مشکلات مردم مجاهدت کنند مورد تجلیل آن‌ها قرار می‌گیرند حتی اگر موفق نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ملت ایران را ملتی نجیب دانست که با مردم هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیستند و اظهار داشت: مردم ما با وجود تمام مشکلات ۴۰ سال پای انقلاب و مسئولان ایستادند و از آن‌ها حمایت کردند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام راحل گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن از سه جبهه می‌خواهد به ملت ما ضربه بزند اما امروز شاهدیم که رسانه‌ها و مسئولان در این زمینه سکوت کرده‌اند.

آیت‌الله فلاحتی با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها و مسئولان در راستای تبیین سخنان مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: زمانی که برجام محقق شد رسانه‌های ما جشن گرفتند اما امروز شاهد هستیم که تمام این رسانه‌ها سکوت کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه امروز کشور در حوزه نقدینگی مشکلی ندارد و منبع مالی مناسبی در خزانه کشور قرار دارد گفت: جای سئوال است که چرا دولت مفسدان اقتصادی را معرفی نکرده و حتی آن‌ها را در رسانه ملی به‌صورت شطرنجی نشان داده و نامشان را کامل بیان نمی‌کند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه دولت باید مفسدان اقتصادی را به مردم معرفی کند، ابراز داشت: امروز شاهد هستیم برای چند گرم مواد مخدر احکام مجازات سنگینی وضع شده است اما برای مجازات مفسدان اقتصادی قانونی وضع نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در کشور چین سالانه ۸۰ هزار نفر برای جرائم اقتصادی اعدام می شوند، تصریح کرد: امروز مردم از رئیس قوه قضائیه و قوه مجریه می‌خواهند که با مفسدان اقتصادی با جدیت برخورد کنند.

آیت‌الله فلاحتی خود را خدمتگزار مردم گیلان دانست و خاطرنشان کرد: استان گیلان پتانسیل بالایی داشته و نیروهای کارآمد جوان فراوانی دارد اما متاسفانه از توان آن‌ها در دستگاه دولتی استان استفاده نمی‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت علمی بالایی دارد، تصریح کرد: من به همه مسئولان استان گفته‌ام که باید مراقب اطرافیانشان باشند زیرا یک فرد نالایق ممکن است تمام ساختار یک دستگاه را زیر سئوال ببرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به لزوم رفع مشکلات مردم گیلان گفت: به‌زودی با هماهنگی استاندار گیلان جلسه‌ای برگزار می‌شود تا ما مشکلات مردم و گیلانیان را بشنویم و اقدامات لازم را برای رفع این مشکلات انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان استان گیلان باید برای رفع مشکلات مردم اولویت‌بندی داشته باشند، افزود: مسئولان گیلان باید در میان مردم باشند تا مشکلاتشان را متوجه شوند زیرا مسئولی که در میان مردم نباشد نمی‌تواند درست تصمیم بگیرد.

Share