گلایه های رئیس شورای شهر انزلی در جلسه شورای اداری

به خاطر برج ساعت شهر تبدیل به منطقه جنگ زده شده | میراث فرهنگی حاضر نیست یک میلیون خرج کند

احمدی فرد گفت: ابنیه های شرقی و غربی شهر به خاطر برج ساعت تبدیل به منطقه جنگ زده شده است و برای مرمت همین برج ساعت میراث فرهنگی حاضر نیست یک میلیون تومان خرج کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای شهر انزلی در جلسه شورای اداری شهرستان با بیان اینکه در قانون اساسی از شورا به عنوان مردمی ترین و مهمترین ارکان مدیریت شهری نام برده شده است، گفت: قبل از رسمیت پیدا کردن شورای شهر هفت جلسه برای مهمترین تصمیممان یعنی انتخاب شهردار برگزار کردیم.

امیر احمدی فرد افزود: در طول یازده ماهی که از عمر شورا می گذرد ۴۱ جلسه برگزار کردیم که این ۲ برابر حد نصابی است که در قانون پیش بینی شده و این نشان دهنده  این است که همه اعضای شورای شهر برای توسعه و عمران شهر تمام انرژی و توان خود را می گذارند.

وی با ذکر این نکته که جمعیت انزلی به واسطه ی توریستی و ترانزیتی بودن آن بیشتر از ۱۲۶ هزار نفر است، اظهار نمود: امکاناتی که استان و کشور برای چنین شهر مهم و استراتژیکی مورد لحاظ قرار می دهد باید به اندازه امکانات یک شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر باشد.

احمدی فرد تصریح کرد: ما برای توسعه شهری علاوه بر مشکلات مالی با یک سری مشکلاتی روبرو هستیم که ریشه آن در قوانین قدیمی است که مدیریت شهری را به چالش کشید.

رئیس شورای شهر انزلی با انتقاد از قوانینی که مانع ورود سرمایه گذاران به انزلی می شود، اظهار نمود: منطقه آزاد در نزدیک ما است که شاهد بودیم در چند روز گذشته پروژه ۳۰ میلیون یورویی در آنجا افتتاح شده که شهرداری و منابع مالی شهرستان قادر به رقابت با آن نیستند و ما باید سرمایه گذار را جذب شهرستان کنیم.

وی افزود: حتما باید سرمایه گذاران جذب شهرستان شوند و این جذب صورت نمی گیرد مگر اینکه ما یکسری فضاها را برای ورود سرمایه گذار باز کنیم.

احمدی فرد با انتقاد از حرایم وضوابط ساخت و سازی که از سوی میراث فرهنگی در مرکز شهر گذاشته شده است، گفت: ابنیه های شرقی و غربی شهر به خاطر برج ساعت تبدیل به منطقه جنگ زده شده است و برای مرمت همین برج ساعت میراث فرهنگی حاضر نیست یک میلیون تومان خرج کند که البته با همکاری شورای پنجم و آقای شهردار با هفتاد میلیون تومان بازسازی جداره ی خارجی آن انجام شده است اما بیش از دویست میلیون تمان برای جداره داخلی باید هزینه شود تا گردشگران بتوانند از آن بازدید کنند.

وی با اشاره به بازدیدی که دو ماه قبل شورای شهر از آبادان و خرمشهر داشته است، اظهار نمود: پالایشگاه نفت آبادان به خاطر آلودگی هایی که در شهر ایجاد کرده سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان به شهرداری آبادان و ۴۵ میلیارد تومان به شهرداری خرمشهر عوارض پرداخت می کند.

رئیس شورای شهر انزلی افزود: در شهرستان انزلی سه اداره ی کل، چندین مرکز نظامی و انتظامی و نیروی دریایی وجود دارد و ما برای توسعه اقتصاد کشور هزینه می دهیم و این هزینه ها باید به شهرمان برگردد و اگر در پرداخت عوارض به ما کمک شود می توانیم بسیاری از کارهای عمرانی را پیش ببریم.

به گزارش دیارمیرزا احمدی فرد همچنین از احداث پارکینگ مکانیزه در مرکز شهر و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری هم خبر داد و افزود: با توجه به افزایش زیاد نرخ در آمد مستغلات در دارایی بسیاری از شهروندان ناراضی هستند و مالکین مغازه ها دیگر حاضر نیستند مستاجری در ملکشان داشته باشند.

Share