در چهل و ششمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

بر عملکرد شرکت‌های حجمی نظارت شود | داروهای اورژانس کمیاب شده است

ذاکری نسبت به سلامت مردم شهر هشدار داد و افزود: در روزهای اخیر شاهدیم داروهای اورژانس کمیاب شده است و انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی نگاه ویژه ای نسبت به سلامت شهروندان داشته باشد و برای تامین داروها تلاش نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عصر امروز چهارم تیرماه، چهل و ششمین جلسه شورای شهر رشت به ریاست حجت جذب در تالار شورا برگزار شد.

نایب رئیس شورا در این جلسه سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از شهدای ۷تیر را گرامی داشت و هفته قوه قضاییه را به حقوق دانان گیلان تبریک گفت.

حجت جذب در تذکری خطاب به شهردار رشت گفت: در رابطه با نظارت بر عملکرد شرکت های حجمی چندین بار به شهردار تذکر داده شده است اما هنوز اقدام عملی نشده است.

وی افزود: متاسفانه این شرکتها با عناوین مختلف حقوق کارگران را ضایع می کنند، دست خط و تسویه حساب های سفید امضا از کارگران می گیرند، اضافه کارها بطور کامل پرداخت نمی گردد.

جذب تصریح کرد: شهردار مکلف است وضعیت این شرکتهای متخلف را مشخص کند. شهردار در این زمینه کم کاری میکند و حراست و بازرسی به وظیفه نظارت خود به درستی عمل نمی کنند.

بهراد ذاکری در نطق پیش از دستور جلسه با ابراز خوشحالی از صدور مجوز برای پخش مسابقه فوتبال ایران و پرتغال گفت: با مجوز شورای تامین و استاندار امشب شاهد پخش مسابقه در پیاده راه رشت هستیم. امیدواریم استاندار و فرماندار و شورای تامین همکاری کنند و فرصت های کوچک شادی که موجب همدلی مردم می شود، بیشتر حمایت کنند.

عضو شورا به نامه خود خطاب به استاندار محترم اشاره نمود و تصریح کرد: نظام نامه ای برای تشکیل کارگروه مدیریت جامع شهری به استاندار ارسال شده است که امیدواریم نه روی کاغذ، شاهد حمایت استاندار باشیم تا دیگر شاهد موازی کاری در ادارات نباشیم.

وی به برخی از این موازی کاریها اشاره نمود و افزود: به عنوان نمونه، آسفالت معابر با عدم هماهنگی شرکت های حفار کنده شده و موجب هدر رفت منابع می شود همینطور می توان برای آموزش شهروندان در حوزه پسماند کمک نمود.

ذاکری نسبت به سلامت مردم شهر هشدار داد و افزود: در روزهای اخیر شاهدیم داروهای اورژانس کمیاب شده است و انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی نگاه ویژه ای نسبت به سلامت شهروندان داشته باشد و برای تامین داروها تلاش نمایند.

وی در مورد بسته شدن سرویس های بهداشتی شهر نیز متذکر شد و افزود: رسانه ها نیز این موضوع را رسانه ای نماید و در روزهای اخیر سرویس های بهداشتی به علت قطع برق، شاهد بسته شدن آن هستیم.

عضو شورا همچنین خواستار استفاده از ظرفیت اعضای علی البدل شورای پنجم شد و پیشنهاد داد: همچنانکه از ظرفیت آقای شکریه به عنوان مشاور شورا استفاده می کنیم، از اعضای علی البدل شورا نیز استفاده کنیم و می توان از اعضای علی البدل در جلسات شورا به صورت نوبتی دعوت کرد تا هم با جو آشنا شوند زیرا احتمال حضور ایشان در شورا هست و از اکنون می توان موجب حس همدلی بیشتر شد.

محمد حسن علیپور نیز در نطق پیش از دستور جلسه، به شهردار تذکر داد و گفت: شهردار در قرارداد با مشاوران جدید، خلف وعده کرده است. انتظار داریم، لیست مشاوران را به شورا اعلام کنند. باید روشن شود، حقوق این مشاوران از کدام ریف بودجه پرداخت می شود و مشاوران چه کاری برای شهرداری انجام می دهند. اینهمه پاداش از کدام منابع پرداخت می شود، انتظار داریم شهردار لیست پاداش ها را افشا کند و اعلام کند کدام فرد پشت این قضیه است. ضمن اینکه هنوز وضعیت نگهبانها و قرارداد آنها هم مشخص نیست.

جذب، رئیس جلسه در تذکر به عضو شورا گفت: اگر قرار است اعتراضی از تریبون شورا بیان شود، باید شان جلسه و مردم را حفظ کنید و از الفاظی استفاده نکنید که شان شورا رعایت نشود.

حاجی پور نیز در نطق پیش از دستور جلسه، از توافق شهرداری با سازمان تامین اجتماعی برای رفع مسدودی حساب شهرداری خبر داد و گفت: در پایان ساعت اداری امروز با شهردار جلسه داشتیم و مسدود شدن حساب توسط تامین اجتماعی منتفی شد. و مدیر کل سازمان تامین اجتماعی موافقت کرد و مقرر شد برای بدهی ۴۵ میلیارد تومانی با شهرداری همکاری کند.

عضو شورا افزود: ما وظیفه داریم از حقوق حقه کارکنان و درمان تکمیلی و بازنشستگی برخی کارکنان دفاع کنیم و نتیجه مذاکرات این شد که می باید شهرداری ماهانه سهم تامین اجتماعی را پرداخت کند و مابقی بدهی را هم با شهرداری تهاتر نمایند.

وی ادامه داد: مقرر شد ملک شهرداری بر اساس نرخ کارشناسی در محدوده دیلمان تا ۷ و نیم میلیارد تومان که در توقیف سازمان تامین اجتماعی است، مجدد کارشناسی شود و شهردار۵ روز فرصت اعتراض دارد و امیدواریم توافق کنیم که ملک مذکور برای بدهی شهرداری تهاتر گردد. تا برای همیشه مشکل تامین اجتماعی حل شود. ما در قبال مشکل درمانی کارکنان مسئولیت داریم.

حاجی پور در مورد پخش فوتبال در پیاده راه هم گفت: نکته ای که امروز شهردار نقل قول کرد و گفت: مسئولیت امنیت آنجا با شهرداری است و مدیر عامل سازمان فرهنگی هم امضا کرده و مسئولیت را پذیرفته است. به صراحت عرض می کنم تامین امنیت باید با نیروی انتظامی و شورای تامین است و اگر قرار است نیروی انتظامی حضور نداشته باشد، ممکن است مشکلاتی پیش بیاید.

وی هشدار داد: شهرداری خودش را وارد این قضیه نکند و مسئولیت تامین امنیت را نپذیرد. اینها تبعات دارد و هم مدیر سازمان فرهنگی و هم شهردار هم بازخواست می شوند. این تعهد برای چه داده شده است! برای چه مدیرعام سازمان فرهنگی چنین تعهدی را امضا کرده! متاسفم آنهایی که باید تامین امنیت کنند، از مسئولیت شانه خالی می کنند. کوچکترین کاری است که باید انجام دهند.

حاجی پور تاکید کرد: یا باید شورای تامین و نیروی انتظامی امنیت را تامین کنند و یا موافق پخش فوتبال با مسئولیت شهرداری نیستم. چه بسا برخی بخواهند مشکل ایجاد کنند و حادثه ای پیش بیاید. وقتی مجوز را شورای تامین صادر کرده است، وظیفه نیروی انتظامی است تا مسئولیت امنیت را فرآهم کند. نباید وظیفه دیگران را شهرداری انجام دهند.

ذاکری نیز در این باره گفت: اگر شورای تامین نمی تواند امنیت مراسم را برقرار کند، طبق قانون عمل کنیم.

رضا رسولی نیز گفت: پیاده راهی ایجاد شده تا تعاملات فرهنگی اجتماعی در آن رخ دهد. اگرچه فضای کشور خاص است ولی لازم است امنیت مراسم هم تامین گرد.

عضو شورا گفت: شهرداری ابزاری برای برقراری امنیت ندارد و اگر لازم است شهردار در جلسه حاضر شود، تا در این زمینه تصمیم گیری گردد.

در بخشی از جلسه، حاجی پور با تماس تلفنی به شهردار خواستار توضیح در مورد جزییات مجوز پخش فوتبال در پیاده راه شد.

پاسخ تلفنی شهردار در صحن شورا پخش شد و دکتر نصرتی در این زمینه توضیح داد: تا این لحظه نامه جدیدی از شورای تامین صادر نشده است. طی مکاتبه قبلی تامین امنیت پیرامون مراسم با نیروی انتظامی است و برقرای نظم داخلی مراسم با سازمان فرهنگی شهرداری است. و بنده به مدیر عامل سازمان فرهنگی متذکر شده ام هرشرایطی که در کل کشور الزام شده است، رعایت نمایید. به عنوان نمونه، بخش بانوان و آقایان جدا سازی شود و امنیت داخل مراسم تامین و نیروی انتظامی نیز برای برقراری نظم و امنیت با شهرداری همکاری کند. همچنین اجازه اخلال در مراسم داده نمی شود و با هنجارشکنان برخورد می گردد.

شهردار یادآور شد، دادستان کل کشور تاکید کرده که حرامی در خلال مراسم صورت نگیرد و در صورت مشاهده برخورد شود و با توجه به اینکه متقاضی شورای شهر بوده است، لازم است شورا نیز مسئولیت درخواست مکتوب خود را بپذیرد.

Share