فرماندار آستارا

بر اساس آینده نگری می‌توان جامعه را به خوبی هدایت کرد

یونس رنجکش گفت: بسیاری از مسئولان ارشد قوه قضاییه درس‌آموز آن مدرسه دایر شده شهید بهشتی هستند و اندیشه این شهید بزرگوار بسیار تاثیرگذار بوده و بر اساس آینده نگری می‌توان جامعه را به خوبی هدایت کرد و امروز هم نیازمند همین نگرش هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار آستارا در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان آستارا با اشاره به سالروز حادثه ترور کور مقام معظم رهبری در ششم تیرماه و سالروز حادثه تلخ هفتم تیرماه گفت: با بررسی زندگی شهید بهشتی تدابیر و اندیشه ایشان را در راستای کادرسازی و تربیت منابع انسانی دیده و ایشان با آینده نگری پیش بینی کرده بود روزی را که انقلاب اسلامی پیروز شود و تربیت نیروی انسانی با راه اندازی مدرسه علوم دینی به طور موفق اجرا شود.

یونس رنجکش افزود: بسیاری از مسئولان ارشد قوه قضاییه درس‌آموز آن مدرسه دایر شده شهید بهشتی هستند و اندیشه این شهید بزرگوار بسیار تاثیرگذار بوده و بر اساس آینده نگری می‌توان جامعه را به خوبی هدایت کرد و امروز هم نیازمند همین نگرش هستیم.

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان آستارا گفت: اهداف نظام خدمت‌گزاری به مردم در راستای اعتلای ایران اسلامی بوده و مسئولان باید همواره در این مسیر حرکت کرده و هیچ مسئولی حق عمل کردن برخلاف این اهداف را ندارد.

فرماندار آستارا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر گفت: امروزه دنیا با شوک مصرف مواد مخدر به ویژه مواد روانگردان مواجه است و میزان درآمدهای این مواد آنقدر هست که ارزش هر ریسکی را برای سوداگران آن داشته باشد و به رغم همه بحث ها برای آن متاسفانه امروزه شاهد رشد آن در بسیاری از کشورها بوده و امروز طبق آمار ۲۵۵ میلیون نفر درگیر مواد مخدر بوده و یکی از کانون‌های درگیر آن کشور ما علاوه بر موقعیت جغرافیایی و حربه دشمنان نظام این درگیری را به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: با مشاهده آمار کشت خشخاش در افغانستان می‌بینیم که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷ این آمار ۴۲۰۰ برابر رشد داشته و این چالش بر پایه اقتصاد موادمخدر کشور ما را هم درگیر کرده است.

وی گفت: البته با توجه به افزایش مصرف و تبادل این مواد میزان مبارزه در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر بسیار بیشتر بوده و در طول چهار دهه از پیروزی انقلاب شاهد جان فشانی و فداکاری دستگاه‌های نظامی و انتظامی در این مقوله هستیم.

رنجکش یادآور شد: در جامعه ما اعتیاد به مواد روانگردان هم پویایی جامعه ماست و باید مبارزه را با اقدامات پیشگیرانه به بطن جامعه برده و در نهاد خانواده این امر فراگیر شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید رئیس جمهور در جلسه چهارشنبه به پیشگامی دولت در مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشور گفت: طبق گفته دکتر روحانی دست تمام کسانی که برای وحدت کشور وارد شده به رغم تمام مشکلات می‌بوسم و امروزه نیازمند وحدت ملی برای مقابله با انواع تهاجم‌ها هستیم و انشالله با وحدت ملی زیر سایه ولایت و رهنمودهای رهبر انقلاب بر دشمنان نظام و علی الخصوص آمریکا و مشکلات فایق آمده و آن را حل خواهیم کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share