با حضور معاون عمرانی استاندار گیلان

بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان آستارا + گزارش تصویری

نشست بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان آستارا اعم‌از پروژه‌های برق، آب و فاضلاب، گاز و برخی از پروژه‌های دستگاه‌های فرهنگی و ورزشی با حضور «حجت شعبانپور» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه بررسی پروژه های نیمه تمام و در دست اجرای شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور معاون عمرانی استاندار گیلان و تعدادی از مدیران کل استان برگزار شد.

حجت شعبان پور، در جلسه بررسی وضعیت پروژه های عمرانی بندر مرزی آستارا که با حضور تعدادی از مدیران کل استان گیلان امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: به پیشنهاد استاندار گیلان، قبل از تشکیل جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ها که اعتبارات توزیع می شود، مدیران کل استانی باید با فرمانداران مکاتبه و مشکلات را جمع بندی کنند تا با حضور مدیران شهرستانی پایش های لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه روستای عمارلو در شهرستان رودبار، روستای رحیم‌آباد در شهرستان رودسر و چند روستا در شهرستان‌های ماسال و آستارا مشکل گاز دارند افزود: برای گاز‌دار کردن این روستاهای باقی‌مانده می‌توان بین استاندار و وزیر نیرو تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد.

شعبان پور به بررسی برخی پروژه های ملی و استانی شهرستان در این جلسه اشاره کرد و توضیح داد: مدیران استانی و شهرستانی مسایل مربوط به پروژه های خود در حوزه های آب و فاضلاب شهری و روستایی، آب منطقه ای، شهرداری، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، راه آهن، فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان، اوقاف و امور خیریه، گاز، برق و سایر پروژه ها، مطرح کردند و تصمیمات لازم در خصوص آنها اتخاذ شد.

در ادامه فرماندار آستارا مجموع اعتبارات مصوب شهرستان آستارا در سال گذشته را ۵۹۰ میلیارد ریال دانسته و گفت از این مقدار مصوب میزان ۱۲۰ میلیارد ریال برای ۱۷۰ پروژه عمرانی شهرستان تخصیص داده شده است.

یونس رنجکش با اشاره به اینکه ۳۰ درصد در تأمین منابع آبی این شهرستان چه شهری و چه روستایی با کمبود مواجه هستیم گفت:کمبود آب شهری و روستایی در ماه‌های تیر و مرداد ماه بیش‌ازپیش خود را نشان می‌دهد.

رنجکش با بیان اینکه ۹۶ درصد از شهرستان آستارا از نعمت گاز برخوردار بوده و تنها سه روستا در بخش مرکزی و بخش لوندویل این شهرستان از نعمت گاز بی بهره هستند، اضافه کرد: گازرسانی به روستاهای مشند و دگرمانکشی در بخش مرکزی و روستای شیلات‌محله در بخش لوندویل بیش‌ از پیش احساس شده و خدمات رسانی به این سه روستا ضروری است.

Share