سالاری در نشست شورای برنامه ریزی گیلان؛

اگر سدهای درحال ساخت تکمیل شوند، گیلان مشکل کم‌آبی نخواهد داشت

استاندار گیلان با بیان اینکه محور نشست شورای برنامه ریزی استان گیلان، حل مشکلات زیستی محیطی استان است، گفت: حل مشکلات زیست محیطی استان دیدی علمی و جامع و عزمی عمومی می‌طلبد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری، استاندار گیلان در نشست شورای برنامه ریزی استان گیلان که عصر امروز با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در محل سالن غدیر استانداری برگزار شد، به کسب رتبه یک استان در حوزه اعطاء تسهیلات اشتغال روستایی و رونق تولید به مردم و رتبه ۴ استان در حوزه تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: امید داریم با تحقق منابع مالی سال ۹۷ بتوانیم‌ بهره لازم از طرح های اشتغال زای استان را ببریم.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزی، گردشگری و تجارت به عنوان ظرفیت های بالفعل و توسعه زا و صنعت به عنوان ظرفیت بالقوه و درحال شکوفایی استان، از محورهای توسعه ساز استان هستند که باید جهت تقویت این محورها تلاش جدی کنیم.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت احیاء رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت اشاره و تصریح کرد: در صورتی که علاوه بر اعتبارات تزریقی ملی، اعتبارات دستگاه های اجرایی نیز به سمت این پروژه جهت دهی شود، می توانیم نتیجه ی بهتر و سریع تری بگیریم.

نماینده عالی دولت در استان در پایان سخنانش به لزوم‌ تعجیل در تکمیل پروژه سدهای در حال ساخت استان اشاره کرد و با بیان اینکه اگر سدهای درحال ساخت تکمیل شوند، به هیچ وجه مشکل کم آبی در استان نخواهیم داشت، اضافه کرد: آب بندان ها نیز پیوست های تکمیلی پروژه های سدسازی در گیلان هستند که در صدد اجرایی شدن آن ها هستیم.

Share