رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در جمع خبرنگاران

اکثر واحدهای صنعتی گیلان با نیمی از ظرفیت کار می‌کنند|رتبه برتر گیلان در تولید فرآورد‌های مسی

دلق پوش با بیان اینکه اکثر واحدهای صنعتی در گیلان با ظرفیت ۵۰ درصد کار می کنند، گفت: اما از ابتدای سال ۹۷ تا کنون واحدی نداشتیم که تعطیل شده باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به مناسب هفته صنعت و معدن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران از فرهیختگان جامعه هستند و بسترسازی برای حرکت جامعه به سوی تعالی و رشد، شناسایی مشکلات موجود و کمک به گذر از شرایط خاص و بحران ها نیازمند یاری آنها است(گزارش تصویری).

وی با بیان اینکه رسانه ها باید در متن امور باشند و در حاشیه قرار نگیرند، گفت: با حضور رسانه‌ها در کنار سازمان صنعت و معدن و با هم افزایی می‌توانیم مسایل را مورد بررسی قرار دهیم و اصحاب رسانه هیچگاه جدای از سازمان نیستند. سازمان صنعت و معدن وظایف خطیری را برعهده دارد و رسانه ها با حضور در بستر صنایع انتقال دهنده عملکرد واحدهای تولیدی به مردم است.

این مسئول با بیان اینکه ملت ایران همیشه در شرایط سخت بوده، گفت: اما شرایط در هر مقطعی فرق دارد و باید در جهت حفظ و صیانت از منافع مردم بکوشیم.

وی با اشاره به اینکه تحریم هایی که بر ایران وارد شده است حتی از نظر اروپایی ها ناجوانمردانه است، افزود: تحریم ها مردم را هدف قرار داده و می‌خواهند با سخت کردن شرایط اقتصادی مردم را دلسرد و نا امید کنند.

دلق پوش با بیان اینکه رسانه ها بسیار می توانند با مثبت نگاری و حمایت از دولت و نظام کمک حالی برای عبور از بحران باشند، افزود: برای گذر از این بحران باید در کنار هم قرار بگیریم.

رتبه برتر گیلان در تولید فرآورد‌های مسی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یادآور شد: امروز در جنگ اقتصادی هستیم و برای همین باید شبانه روز کار کنیم.

وی با بیان اینکه از جمله جلسات نتیجه بخش، برگزاری جلسه کارگروه رفع موانع تولید است، گفت: در این کارگروه به بیان مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و کارگاهها و اصناف پرداخته میشود.

دلق پوش در ادامه جلسه به فعالیتهای سازمان و صنعت و معدن در دولت دوازدهم در گیلان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه تجارت ایران با قفقاز و روسیه دارای قدمت زیادی است و گیلان از گذشته همیشه دروازه اروپا بوده است و یکی از رخداد‌های مهم در حوزه تجارت خارجی افتتاح سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه است که با محوریت گیلان انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه به آغاز عملیات اجرایی طرح‌های شاخص صنعتی و معدنی در استان گیلان اشاره کرد و گفت: طرح تولید میله، مفتول مسی و آلومینیومی برای نخستین بار در گیلان با ظرفیت ۷۶ هزار و ۵۰۰ تن در سالاز طرحهای مهم و شاخص صنعتی استان محسوب می‌شود.

دلق‌ پوش با تاکید بر اینکه استان گیلان در تولید فرآورد‌های مسی در حال حاضر رتبه‌های برتر کشور را کسب کرده است، تصریح کرد: راه‌اندازی ۲۲۹ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۲ هزار و ۷۲۳ نفر در استان گیلان از فعالیت‌های صنعتی و تولیدی گیلان در دولت دوازدهم است.

گیلان به قطب تولید صنعت فولاد کشور تبدیل می‌شود

وی ثبت برند محصولات استراتژیک چای، برنج و زیتون گیلان را به عنوان برند ملی و اختصاصی گیلان، از دیگر اقدامات اثرگذار این حوزه دانست و اذعان کرد: افزایش تولید برخی از محصولات لوازم خانگی و صنایع سلولوزی چون MDF، HDF و نئوپان در استان گیلان به درستی صورت گرفته و گیلان در این حوزه موفق است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه به منظور تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان گیلان اقدامات مطلوبی انجام شده و تلاش است سال‌های آینده گیلان به قطب تولید صنعت فولاد کشور تبدیل شود، گفت: گیلان به واسطه مواهب طبیعی چون بارندگی می‌تواند در این حوزه موفق باشد.

افتتاح ۱۹ طرح صنعتی در هفته آینده

دلق‌پوش از تشکیل شورای معادن در استان گیلان خبر داد و با بیان اینکه این شورای به منظور بازنگری و نظارت دقیق در حوزه معادن استان تشکیل شده است، افزود: سال گذشته ۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات رونق تولید به بیش از ۲ هزار و ۳۰۵ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در گیلان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان با تاکید بر اینکه استان گیلان در تعداد پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید و حمایت از واحد‌های تولیدی رتبه نخست کشور را دارد، تصریح کرد: ۳۸ واحد صنعتی و تولیدی برگزیده به مناسبت روز صنعت و معدن در استان گیلان تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ طرح صنعتی هفته آینده با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال و اشتغال ۸۲۹ نفر در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کننده ۲۷ تیر ماه در رشت برگزار و واحدهای تولیدی که نسبت به استاندار‌های رعایت حقوق مصرف‌کننده اقدام کردند در این همایش تجلیل می‌شوند.

اکثر واحدهای صنعتی گیلان با نیمی از ظرفیت کار می‌کنند

به گزارش دیارمیرزا این مسئول با بیان اینکه جلسات کارگروه تنظیم بازار به طور مداوم هر هفته در گیلان برگزار می‌شود، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۷۹ هزار و ۹۳۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در گیلان انجام شده است که برخی از واحد‌ها در یک ماه چندین بار بازرسی شدند.

دلق‌پوش تعداد کل گزارشات مردمی از واحد‌های صنفی در سه ماهه نخست امسال را ۲ هزار و ۷۳۸ مورد نام برد و تاکید کرد: ۲ هزار ۹۴۲ مورد پرونده با ارزش ریالی ۱۰ میلیارد و ۳۱۱ میلیون ریال در مدت زمان مذکور در خصوص اصناف در گیلان تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر اینکه ایجاد یک هزار و ۷۹۴ واحد تولیدی در استان گیلان با سرمایه‌گذاری ۱۵۴ میلیارد تومان و با اشتغال ۵۵ هزار و ۵۴۸ نفر در دست اجرا است، بیان کرد: استان گیلان ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه صنعت و تولید دارد.

وی با بیان اینکه نظارت بر واحدهای صنفی با مشوق های لازم می‌خواهیم به جایی برسانیم که خود کنترلی داشته باشند، گفت: قانون نظام صنفی کار کنترل و نظارت بر اصناف را بر عهده دارند و در حال حاضر ۱۲۰ هزار واحد صنفی در استان فعالیت می‌کنند اما آیا به همین میزان بازرس اصناف در استان کار می کنند؟!

دلق پوش با بیان اینکه برخی از صنایع که در حال حاضر مشکل دارند به علت جانمایی آنها است، گفت: به طور مثال واحدهایی مانند کارخانه آسفالت که در کنار کارخانه های آرد تاسیس شده بود که توجیه اقتصادی نداشته است و همه این مشکلات به صنعت و معدن بر نمی‌گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه با بیان اینکه اکثر واحدهای صنعتی در گیلان با ظرفیت ۵۰ درصد کار می کنند، گفت: اما از ابتدای سال ۹۷ تا کنون واحدی نداشتیم که تعطیل شده باشند.

هیچ مدیری را در سازمان تغییر نداده ام

دلق پوش به طرحهای در دست اجرا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هزار و ۷۹۴ واحد با حجم سرمایه گذاری ۱۵۴ میلیارد تومان می تواند ۵۵ هزار ۵۴۸ شغل را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در استان گیلان ظرفیت سرمایه گذاری بسیار خوبی وجود دارد، گفت: در استان همان طور که بستر برای سرمایه گذاری وجود دارد به همان مراتب موانع در استان هم وجود دارد که باید برای رفع آن بکوشیم.

رئیس سازمان صنعت و معدن با بیان اینکه بسیاری از استانهای کویری اعتبارات ملی خوبی در بخش صنعت دریافت کردند، گفت: در استان گیلان باید اختلاف سلیقه ها را کنار بگذاریم و باید باهم تفاهم داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مقطعی به دیوار اعتماد مردم و صنعت و معدن خدشه وارد شد و الان که می‌خواهیم آن را ترمیم کنیم باز هم مورد هجمه قرار می گیریمِ.

دلق پوش متذکر شد: در مدتی که آمده ام هیچ مدیری را در سازمان تغییر نداده ام و از بیرون هم کسی نیاوردم و از ظرفیتهای همین سازمان برای رفع مسائل و مشکلات استفاده کرده ام.

Share