با حضور بیش از ۳۰۰ فعال در تولید و صادرات گیاهان دارویی؛

اولین همایش علمی و جشنواره گیاهان دارویی در آستارا برگزار می‌شود

یونس رنجکش فرماندار آستارا از حضور ۳۰۰ فعال تولید و صادرات گیاهان دارویی کشور در این شهرستان خبر داد و افزود: این برنامه با محوریت تجاری سازی گیاهان دارویی شهرستان آستارا برگزار خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: اولین همایش علمی و جشنواره گیاهان دارویی استان گیلان با حضور بیش از ۳۰۰ فعال در تولید و صادرات گیاهان دارویی کشور در آستارا برگزار می شود.

یونس رنجکش در جلسه ستاد برگزاری همایش علمی و جشنواره ملی و نمایشگاه گیاهان دارویی استان گیلان اضافه کرد: این برنامه با محوریت تجاری سازی گیاهان دارویی شهرستان آستارا برگزار خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: همایش علمی این برنامه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا و جشنواره و نمایشگاه نیز در مجتمع گردشگری تله کابین حیران آستارا اجرا می شود.

به گفته فرماندار آستارا در این برنامه علمی، نمایشگاهی چهره های شناخته شده دانشگاهی، تجار، مسئولان کشوری و استانی و همچنین مهمانان خارجی حضور دارند.

رنجکش افزود: هدف از برگزاری این برنامه ارائه تجربیات و دانش روز و آخرین دستاوردهای علمی برای معرفی ویژگی های گیاهان دارویی با توجه به شرایط اقلیمی استان گیلان و شهرستان آستارا در کشت و صنعتی کردن آنها و صادرات می باشد.

وی گفت: با توجه به مشکلات تامین آب در استان گیلان به ویژه شهرستان آستارا و کمبودهایی که دراین زمینه وجود دارد و همچنین وضعیت جغرافیایی و بهره‌مندی از منابع طبیعی می‌توانیم با معرفی کشت های مکمل در کنار سایر تولیدات محصولات کشاورزی نسبت به افزایش اقتصاد خانوارهای کشاورز استان و شهرستان و اشتغالزایی اقدام نماییم.

نماینده عالی دولت در آستارا ادامه داد: شناخت دقیق از این ظرفیت ها و برنامه ریزی کارشناسی برای بهره‌مندی از آنها می‌تواند نقش مهمی در بهره‌وری صحیح از امکانات موجود و تولید فرصت‌های جدید، تولید سرمایه‌گذاری و اشتغال داشته باشد.

وی افزود: این همایش و جشنواره و نمایشگاه به مدت دو روز در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ تیرماه در آستارا از سوی فرمانداری، ستاد توسعه گیاهان دارویی، معاونت علمی ریاست‌جمهوری، انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی کشور و سایر نهادهای علمی، پژوهشی و اجرایی استان و کشور برگزار می‌شود.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share