در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا

امضای تفاهم‌نامه کانون پرورش فکری کودکان گیلان و انجمن روانشناسان

محمدحسن عاقل منش با تاکید بر این مسئله که نباید با موضع انفعال عرصه را برای فرهنگسازی استکبار خالی کرد افزود: باید با شناخت صحیح از نیازها و عیار و مصداق جذابیت های جوانان امروز برای آنها الگویی متناسب با شرایط روز و در عین حال برگرفته از آموزه های دینی و معنوی جامعه اسلامی تعریف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، چهل و یکمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با دستور انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، انجمن روانشناسان گیلان در تالار شورا برگزار گردید.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با اشاره به میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: امروز جامعه ما نیازمند الگویی مناسب میباشد و این نیاز در حوزه جوانان و در سنین پایه بیش از سایر زمینه ها احساس میشود. اگر جامعه الگوی مناسب و یکپارچه ای برای افراد خود ارائه ندهد، هر یک از افراد جامعه به فراخور سلایقی که غالبا از شناخت صحیح و کارشناسی برخوردار نیست. الگویی فردی برای خود برگزیده و این عدم انسجام فرهنگی پیامدهای خاص خود را به همراه خواهد داشت.

محمدحسن عاقل منش با تاکید بر این مسئله که نباید با موضع انفعال عرصه را برای فرهنگسازی استکبار خالی کرد افزود: باید با شناخت صحیح از نیازها و عیار و مصداق جذابیت های جوانان امروز برای آنها الگویی متناسب با شرایط روز و در عین حال برگرفته از آموزه های دینی و معنوی جامعه اسلامی تعریف کرد.

وی در ادامه بیان کرد با بررسی های صورت گرفته مشخص شد، بخش اعظم خانواده ها و جوانان جامعه علی الخصوص در سنین پایه افرادی معتقد و تشنه فراگیری احکام دینی و بکارگیری شرع مقدس اسلام در زندگی خود هستند و این دقیقا رسالت و وظیفه مسئولین نظام است که مسیر و بستر را در این باره فراهم سازند.

 

عاقل منش با اشاره به دستور جلسه و اهمیت موضوع از دعوت دو نهاد متولی حوزه آموزش مهارتهای زندگی از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن روانشناسان استان گیلان در کنار شورای شهر بعنوان مدیریت شهری انعقاد تفاهم نامه همکاری جهت برگزاری دوره های آموزشی مهارت های زندگی را گامی مؤثر در راستای آموزش زندگی شهروندی دانست.

رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و تقدیر از زحمات کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: خدا را شاکریم که مجموعه شورای اسلامی شهر امروز به این سطح از بالندگی رسیده است که جهت پرداختن به امورات اجتماعی که به نوعی رسالت مدیریت شهری میباشد باید با نظر کارشناسان متخصص نقشه راهی مناسب با فرهنگ و سلایق بومی شهروندان رشت ترسیم کنند.

سید امیر حسین علوی انجام طرح ها و ایده های مختلف از سوی کمیسیون فرهنگی را نشان دهنده شناخت صحیح اعضا و مشاورین فرهیخته این کمیسیون دانست که یقینا خروجی آن را در آینده نزدیک مشاهده خواهیم کرد.

وی انتظار مجموعه شورای شهر در حوزه ارائه خدمات را همکاری و همراهی بیش از پیش شهرداری در فعالیتهای اجتماعی با مجوعه شورا دانست.

وی انجام اموری همچون عقد تفاهم نامه های همکاری بین نهادهای متولی را نشان دهنده بالندگی و درک این موضوع از سوی همه نهادهای درگیر دانست که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی مدیران باید با نگاهی جهادی و انقلابی با تجمیع ظرفیت های موجود باعث ارتقا بهره وری در راستای تولید خدمت باشند.

محمد حسن علیپور نیز با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر تاکید کرد فعالیتهایی با محتوای آموزش در شرایط کنونی اقدامی بجا محسوب میشود که باید به آن بیش از گذشته پرداخت.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با ذکر این مطلب که باید در حوزه فرهنگی و آموزشی با تغییر رویکرد گذشته و اعمال دیدگاه حرفه ای و تخصصی و تجمیع ظرفیت همه نهادهای متولی به مولفه هایی همچون تبلیغات جهت تعرفه مناسب طرح های مدنظر توجه ویژه داشت.

وی افزود: امروز مهمترین مسئله در حوزه فرهنگ و آموزش پرداختن به سنین پایه و نهادینگی فرهنگ در بین کودکان میباشد تا فرزندان ما در سنین پایه به رشد فکری خلاقانه و مناسب دست یابند.

در انتهای جلسه با تقدیر از برخی از دختران نخبه شهر در حوزه های فرهنگی، علمی، ورزشی و قرآنی به مناسبت روز دختر و انعقاد تفاهم نامه همکاری در راستای برگزاری دوره های آموزشی مهارت های ده گانه زندگی جلسه به پایان رسید.

 

Share