در بهره برداری از فاز اول شناگاه آستارا عنوان شد

افزایش نشاط اجتماعی بسیار ضروری است | در طرح‌های سالمسازی دریا به زیباشناسی توجه شود

جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد ساماندهی ساحل ها و تفرجگاه ها ادامه داد: افزایش نشاط اجتماعی بسیار ضروری است و باید در زمینه رفاه گردشگران در شهرستان‌های مرزی و ساحلی آستارا این امر فراهم شود و با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری جذب گردشگر در دستور کار قرار گیرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرحله اول شناگاه بانوان طرح سالم سازی سفیر امید بندر مرزی آستارا با هدف خدمات رسانی به شهروندان و گردشگران به بهره برداری رسید.

ابتدا جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد ساماندهی ساحل ها و تفرجگاه ها گفت: کاهش تعداد غریق در سواحل، وظیفه اصلی ستاد ساماندهی سواحل بوده و مسئولان امر باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

علی ملازاده افزود: ارائه خدمات مناسب به شهروندان و گردشگران در سواحل استان ها امری بسیار ضروری بوده و نظارت بر نحوه آن باید جدی گرفته شود.

ایجاد نوار ساحلی امن از مهمترین خواسته های گردشگران است

وی با بیان اینکه ایجاد نوار ساحلی امن از مهمترین خواسته های گردشگران است و باید با کمک ناجیان غریق و امدادگران آمار غریق کاهش پیدا کند، گفت: خوشبختانه در نوار ساحلی گیلان شاهد قدم‌های موثری برای توسعه شناگاه‌ها هستیم.

جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد ساماندهی ساحل ها و تفرجگاه ها ادامه داد: افزایش نشاط اجتماعی بسیار ضروری است و باید در زمینه رفاه گردشگران در شهرستان‌های مرزی و ساحلی آستارا این امر فراهم شود و با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری جذب گردشگر در دستور کار قرار گیرد.

ملازاده با اشاره به توجه به حق و حقوق ناجیان غریق گفت: عدم ساماندهی درآمدها و تامین نشدن هزینه های حقوق ناجیان غریق از مشکلات مناطق ساحلی است و باید علاوه بر رفع آن با ایجاد شناگاه‌های مجهز از توان شهرستان‌های ساحلی کشور استفاده کرد.

باید در ایجاد طرح های سالمسازی دریا زیباشناسی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش دیارمیرزا در ادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با اشاره به لزوم توجه به طرح‌های سالم‌سازی دریا گفت: همواره باید در ایجاد طرح های سالمسازی دریا زیباشناسی و پایداری آن ها مورد توجه قرار گیرد و در گیلان برای ماندگاری گردشگران مراکز اسکان و تفریحی خوب و مدرن ایجاد شود.

کیوان محمدی اضافه کرد: همه روزه هزاران گردشگر در آستارا تردد می‌کنند و باید به زیرساخت های گردشگری این شهرستان مرزی توجه ویژه شود و آستارا را توسعه یافته تر کنیم.

در ادامه فرماندار آستارا با اشاره به ساخت شناگاه در گیلان گفت: ۹ شهرستان ساحلی گیلان برای ساخت شناگاه هدف‌گذاری شده است و شهرستان آستارا به عنوان الگوی این طرح با ایجاد شناگاه‌های مدرن و چهار فصل و در ادامه ساخت زمین های ورزشی و مراکز خدماتی با دریافت اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی تا هفته دولت سال جاری به شکل کامل به بهره برداری خواهد رسید.

در پایان جواد معیتی، شهردار آستارا گفت: طرح سالم‌سازی سفیر با ایجاد اشتغالزایی برای سی نفر راه اندازی شده است و برای ایجاد شناگاه ها و آلاچیق های آن بیست و پنج میلیارد ریال هزینه شده و همچنین هفت هکتار فضای سبز در محدوده تالاب استیل و مرحله نخست پارک جنگلی بی بی یانلو به عنوان بزرگ‌ترین پارک جنگلی کشور از دیگر طرح های اجرا شده توسط شهرداری بندر مرزی آستارا در بخش گردشگری است.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی و سه طرح سالمسازی در ساحل خزر، در غرب استان گیلان و جمهوری آذربایجان واقع شده و جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

Share