شیرزاد مدعی شد

افرادی قصد راه‌اندازی حزب سیاسی در ساختمان میرزا کوچک رشت را دارند

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه خانه میرزا کوچک رشت پاتوق سیاسی افراد و احزاب نیست گفت: اجازه نمی‌دهیم از چنین فضاهایی به‌منظور اهداف خاص افراد و احزاب سیاسی استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فاطمه شیرزاد با انتقاد از برخی تحرکات سیاسی با اهداف خاص در رشت اظهار کرد: در روزهای گذشته افرادی با تحت‌فشار قراردادن شهردار و برخی از اعضای شورا قصد راه‌اندازی حزب سیاسی در ساختمان میرزا کوچک رشت را دارند.

وی با تأکید بر اینکه شهردار رشت نسبت به چنین تحرکاتی هوشیار باشد افزود: مسعود نصرتی به‌عنوان شهردار رشت هوشیار باشد و از امضا کردن هرگونه قرارداد، تفاهم‌نامه و غیره دراین‌باره به‌شدت اجتناب کند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه خانه میرزا کوچک رشت پاتوق سیاسی افراد و احزاب نیست گفت: اجازه نمی‌دهیم از چنین فضاهایی به‌منظور اهداف خاص افراد و احزاب سیاسی استفاده شود.

شیرزاد با تأکید بر اینکه نام میرزا کوچک نباید دستاویز تحرکات سیاسی افراد شود تصریح کرد: میرزا اسطوره مردم رشت بوده که نام و اقدامات عدالت‌خواهانه وی در تمامی ایران اسلامی و حتی بسیاری از کشورهای دنیا مطرح بوده و اجازه نمی‌دهیم از نام این مبارز روحانی در راستای اهداف سیاسی گروه‌های خاص بهره‌برداری کنند.

وی به آغاز هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: ۲۱ تیرماه به نام عفاف و حجاب نام‌گذاری شده و متأسفانه برخی از متولیان این حوزه نسبت به این فریضه مهم و اسلامی بی‌توجه شده‌اند.

شیرزاد با تأکید بر اینکه حجاب مصونیت است بیان کرد: حجاب فقط مختص زنان نیست و در دین مبین اسلام به مباحثی پیرامون حجاب مردان نیز اشاره‌شده است که باید مردان و زنان رعایت کنند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به ولنگاری‌ها و شبیخون‌های فرهنگی دشمن طی سال‌های گذشته باهدف نابودی بنیان خانواده خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب طی سال‌های گذشته در این حوزه هزینه‌های هنگفتی انجام داده و متأسفانه برخی از مسئولین این بخش در حال درجا زدن هستند.

شیرزاد با تأکید به ارائه طرح‌های خلاقانه و جوان‌پسند در حوزه حجاب تصریح کرد: پرداختن به طرح‌های تکراری در این حوزه راهگشا نیست و باید نسبت به این مسئله مهم با نگاهی تخصصی و دلسوزانه ورود کرده و در صورت عدم توجه به این مهم دشمنان بیش‌ازپیش دراین‌باره پیش روی می‌کنند.

وی به ارائه طرحی به کمیسیون فرهنگی شورای شهر پیرامون تشکیل شورایاری‌ها در محلات رشت اشاره کرد و گفت: این مقوله نخستین بار در دوران فعالیت شورای سوم رشت مطرح و به تصویب رسید اما هیچ‌گاه اجرایی نشد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با بیان اینکه طرح شورایاری‌ها دارای معایب و محسناتی است افزود: زیرساخت‌های لازم به‌منظور تشکیل شورایاری‌ها در محلات رشت وجود ندارد و با توجه به‌تمامی مشکلاتی که در حوزه‌های عمرانی، بهداشتی و غیره در رشت مطرح است پرداختن به چنین موضوعی ضرورت ندارد.

شیرزاد با تأکید بر اینکه سمت‌وسو یافتن عملکرد شوراها با سیاسی بازی به نفع شهروندان نیست بیان کرد: تمامی اعضای شورا در محلات مختلف رشت رابطینی به‌منظور انعکاس مشکلات و کمبودها دارند و احساس می‌کنم پرداختن به مقوله شورایاری‌ها در رشت زمینه سیاسی بازی در آینده را فراهم می‌کند.

Share