استاندار گیلان خبرداد

افتتاح راه آهن قزوین- رشت با حضور روحانی| آغاز عملیات چهارخطه کردن محور رشت- جیرده

سالاری از آغاز عملیات اجرایی چهار خطه کردن محور رشت- جیرده خبر داد و گفت: با افتتاح پروژه راه آهن قزوین- رشت و با وجود ایستگاه این پروژه در این مسیر تردد افزایش پیدا می‌کند که با چهار خطه کردن این محور شاهد کاهش حوادث و تسهیل در رفت و آمد خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان از آغاز عملیات اجرایی چهار خطه کردن محور رشت- جیرده خبر داد و گفت: با افتتاح پروژه راه آهن قزوین- رشت و با وجود ایستگاه این پروژه در این مسیر تردد افزایش پیدا می‌کند که با چهار خطه کردن این محور شاهد کاهش حوادث و تسهیل در رفت و آمد خواهیم بود.

 دکتر مصطفی سالاری در نشست بررسی روند احداث راه آهن قزوین- رشت با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور که ظهر امروز  در محل ایستگاه راه آهن در فلکده رشت برگزار شد به مسیر پرتردد و پرحادثه رشت به جیرده اشاره و خاطر نشان کرد: توافقنامه ۲۰ میلیارد تومانی به منظور تسهیل در تردد و کاهش حوادث پروژه چهار خطه کردن مسیر رشت به جیرده که شامل ۹ کیلومتر است بین استانداری و شرکت توسعه زیرساخت امروز به امضاء رسیده است.

استاندار گیلان افزود: در این توافقنامه ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ۱۰ میلیارد تومان از طریق منابع شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تأمین می‌شود.

وی گفت: همزمان با شروع عملیات اجرایی چهار خطه کردن محور رشت- جیرده از سهم استان گیلان ۲ میلیارد تومان پرداخت شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه با اتمام پروژه راه آهن قزوین- رشت دکتر روحانی به گیلان سفر می‌کند افزود: در سفر استانی رئیس جمهور به گیلان علاوه بر بهره‌برداری از پروژه راه آهن، پروژه‌هایی همچون بیمارستان‌ها، راه‌ها و دیگر پروژه‌هایی که قابل بهره‌برداری است افتتاح می‌شود.

وی با قدردانی از پیگیری‌های دکتر نوبخت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی در روند احداث پروژه راه آهن اظهار داشت: در نشست اخیر مدیران کشوری و استانی در سازمان برنامه و بودجه دکتر نوبخت وعده‌ی تزریق ۴۸ میلیارد تومانی به پروژه راه آهن را داده‌ بود که در هفته اخیر محقق شد.

دکتر سالاری به ایجاد مرکز نمایشگاهی تولید و عرضه سازه‌های چوبی در مجاورت ایستگاه راه آهن در فلکده اشاره و خاطر نشان کرد: این مرکز به واسطه استفاده از زیر ساخت‌های موجود در این نقطه انتخاب شده و با افتتاح راه آهن از بُعد تجاری در آینده به عنوان مرکز تولید و عرضه سازه‌های چوبی در سراسر کشور خواهد بود.

در این نشست معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با تقدیر از حمایت‌های معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و پیگیری‌های استاندار گیلان درخصوص تسریع در روند احداث راه آهن قزوین- رشت گفت: راه آهن قزوین- رشت به واسطه قرار گرفتن در مسیر اتصال کریدور شمال- جنوب در حوزه حمل و نقل ملی و بین‌المللی از اهمیت خاصی برخوردار است.

خیراله خادمی به سرعت گرفتن احداث راه آهن قزوین- رشت باتوجه به تزریق نقدینگی به این پروژه در هفته اخیر اشاره و خاطر نشان کرد: از هر ظرفیتی برای تسریع در بهره‌برداری این پروژه در آینده‌ای نزدیک استفاده می‌کنیم.

Share