با حضور جمعی از مسئولین صورت گرفت؛

افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی گیلان در آستارا+ تصاویر

مجید الهیان در مراسم افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی گیلان در آستارا گفت: اکنون هفت دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان گیلان راه‌اندازی شده که چهار دفتر در مرکز استان و سه دفتر در رضوانشهر، خمام و آستارا قرار دارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قائم‌ مقام رئیس‌ کل دادگستری استان گیلان در مراسم افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی گیلان در آستارا گفت: اکنون هفت دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان گیلان راه‌اندازی شده که چهار دفتر در مرکز استان و سه دفتر در رضوانشهر، خمام و آستارا قرار دارند.

مجید الهیان افزود: این دفترها به عنوان دروازه ورودی دستگاه قضا، از خدمات قوه قضائیه است و تکریم ارباب رجوع، تسریع خدمات و کاهش زمان دادرسی، مراجعات و هزینه مردم از مزایای آن است.

قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان گیلان بابیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مرحله نخست قرار است به دادخواست‌های حقوقی رسیدگی کنند گفت: مطرح شدن دعاوی شوراهای حل‌اختلاف، اظهارنامه، طرح شکایت و تنظیم لوایح نیز در مراحل بعدی به عهده دفاتر خدمات الکترونیک قضایی واگذار می‌شود.

احمد عبادی رئیس دادگستری آستارا نیز در این آئین گفت: شفاف‌سازی، تسهیل دادرسی‌ها و ثبت دادخواست‌های مردم از وظایف این دفترهاست و دفتر خدمات الکترونیک قضایی آستارا به مساحت ۱۲۰ متر مربع با مشارکت بخش خصوصی و با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال ایجاد و چهار نفر را مشغول به کار کرده است.

وی دفاتر خدمات الکترونیک را کمک‌حال دادگستری و محاکم قضایی دانست و بیان کرد: شفاف‌سازی، تسهیل در روند دادرسی‌ها، جلوگیری از مراجعات غیرضروری مردم به دادگستری و ثبت دادخواست‌های مردم از جمله وظایفی است که برعهده دفاتر خدمات الکترونیک قضایی محول شده است.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و سومین مرز پر تردد کشور است.

Share