همزمان با هفته بهزیستی صورت گرفت؛

افتتاح اولین مرکز رفاه کودک و خانواده در شهرستان لنگرود

همزمان با هفته بهزیستی نخستین مرکز رفاه کودک و خانواده با حضور معاون امور اجتماعی و مسئول امور کودکان بهزیستی گیلان، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، مسئولین ادارات و نهادها و اعضای شورای شهر در لنگرود افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همزمان با هفته بهزیستی نخستین مرکز رفاه کودک و خانواده با حضور معاون امور اجتماعی و مسئول امور کودکان بهزیستی گیلان، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، مسئولین ادارات و نهادها و اعضای شورای شهر در لنگرود افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم اکبری معاون امور اجتماعی ضمن ارزیابی مثبت از نگاه سازمان بهزیستی در جهت حمایت و تامین رفاه کودکان و خانواده ها گفت: مراکز رفاه کودک و خانواده نسخه ی جدید سازمان در جهت توسعه پایدار کشور است چرا که معتقدیم دوران کودکی فرصتی طلایی برای درونی کردن مفاهیم دینی، ملی اجتماعی و آموزشی است و دستیابی به اهداف توسعه ای و گسترش عدالت محوری جز از راه توجه به این دوران نقدور نمی باشد.

وی افزود: این مرکز پس از مراکز شهرستان‌های رشت و لاهیجان سومین مرکز رفاه کودک و خانواده در سطح استان است که به بهره برداری می رسد.

در ادامه معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری لنگرود ضمن قدردانی از زحمات مدیریت و پرسنل بهزیستی شهرستان، عنوان کرد: ایجاد چنین مراکزی با توجه به اینکه کشور در مسیر توسعه قرار داشته و سیاست افزایش جمعیت را دنبال می کند ضروری به نظر می رسد.

وی از دوران کودکی با عنوان دوران طلایی زندگی یاد کرد و افزود: اگر برنامه ای برای آینده ی بهتر داریم مجبوریم که به رشد موثر کودکان توحه ویژه کنیم.

در پایان مراسم پیمان محمدی پور رئیس بهزیستی لنگرود با اشاره به اهمیت و جایگاه کودکان در دین اسلام و نقش دولت به عنوان حامی، ناظر و سیاست گذار در حمایت و تامین رفاه کودکان و خانواده ها عنوان کرد: بهزیستی در تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی اقدام به تاسیس مراکز رفاه کودک و خانواده می کند.

محمدی پور ادامه داد: اهداف این مراکز شامل افزایش سطح دسترسی جامعه به خدمات ویژه ی رفاه کودک و خانواده، فراهم کردن امکان مراقبت از کودکان در ساعات عدم حضور والدین، آموزش مهارتهای زندگی به کودکان بر پایه فرهنگ دینی و ملی و آموزش والدین در راستای ارتقای سطح مهارتهای والدینی است.

شایان ذکر است مرکز رفاه کودک و خانواده “آدرین” با اعتباری معادل ۱۲۰ میلیون تومان و با اشتغال ۷ نفر و ظرفیت ۴۸ نفر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در لنگرود به بهره برداری رسید.

Share