دبير شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گيلان

اعتیاد در کمین نوجوانان و جوانان ماست | طراحی مواد مخدر در بسته‌های آدامس و پاستیل

شاه کوئی گفت: مواد مخدر با نام های فریبنده و در رنگها و بسته های شکیل مانند آدامس، پاستیل و شیرینی و کیک برای نوجوانان و جوانان طراحی شده و والدین باید با هوشیاری، اطلاعات خود را در زمینه ی اعتیاد به روز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان در همایش پیشگیری از اعتیاد شهرستان شفت که به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد و گفت: حتی یکبار مصرف موادمخدر و مواد صنعتی و شیمیایی و قرص های روان گردان خطر آفرین و اعتیاد آور است.

محمدحسین شاه کوئی تصریح کرد: حقیقت این است که اعتیاد در کمین فرزندان ماست و اگر بطور جدی از فرزندانمان مراقبت و مواظبت نکنیم، آسیب اعتیاد جدی خواهد بود.

وی افزود: به همین منظور دولت تدبیر و امید رویکرد اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر را از سال ۹۲ در دستور کار خود قرار داد و وظیفه ی هریک از آحاد جامعه اعم از پیر، جوان، خرد وکلان مسئولان و کارشناسان دولتی و مبلغین و روحانیون و … این است که بعنوان سفیران فرهنگی، اجتماعی در راه پیشگیری از اعتیاد کوشا باشند و از خود و خانواده خود مراقبت جدی نمایند.

شاه کوئی با اشاره به اینکه مراقبت از خود و خانواده جز در سایه ی کسب آموزشهای لازم و پیشگیری اولیه از اعتیاد میسر نخواهد بود متذکر شد: به همین منظور ابتدا باید توانمند سازی خودمان را در دستور کار قرار دهیم.

وی همچنین شناخت انواع مواد مخدر و مضرات آنها را به والدین توصیه کرد و گفت: مواد مخدر با نام های فریبنده و در رنگها و بسته های شکیل مانند آدامس، پاستیل و شیرینی و کیک برای نوجوانان و جوانان طراحی شده و والدین باید با هوشیاری، اطلاعات خود را در زمینه ی اعتیاد به روز کنند.

شاه کوئی خاطرنشان کرد: سیستم تولید، توزیع و پخش مواد مخدر در دنیا یک سیستم کاملاً پویایست، لذا مردم هم باید هوشمند، پویا و به روز باشند.

Share