در نشست با اهالی تئاتر گیلان؛

استاندار گیلان شهرداران را موظف به حمایت از گسترش اجرای تئاتر کرد

استاندار گیلان با اشاره به اینکه نگاه حمایتی بخش‌های عمومی و خصوصی بویژه شهرداری‌ها از تئاتر منجر به ترویج و گسترش آن می‌شود گفت: شهرداران موظف به حمایت از گسترش اجرای تئاتر با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در نشست صمیمی با اهالی تئاتر با بیان اینکه رشته تئاتر در گیلان از سابقه درخشانی برخوردار است افزود: باتوجه به اثرگذاری این رشته در میان جامعه نیازمند اقدام‌های عملی در جهت ترویج و پویایی آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در جامعه با ابزارهای هنری اثربخش‌تر است گفت: با زبان هنر و استفاده از ظرفیت هنرمندان می‌توان بسیاری از مسائل را در جامعه نهادینه کرد.

سالاری با اشاره به اینکه برای گسترش فعالیت‌های هنری به ردیف‌های بودجه‌ای نمی‌توان اکتفا کرد اظهار داشت: ردیف‌های بودجه‌ای براساس فعالیت‌های فاخر، پیشنهادها، طرح‌ها و ظرفیت‌های استانی در سطح کشور توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد ساختمان مقدمه انجام بسیاری از اقدامات نیست گفت: در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و اجتماعی در صورت تمرکز بر اصل موضوع و تحقق آن، ایجاد امکاناتی همچون ساختمان به عنوان یک مطالبه اجتماعی تعریف می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم بکارگیری ظرفیت‌های موجود در بخش‌های عمومی و خصوصی تأکید و تصریح کرد: واژه تئاتر و اقدام‌های هنری در دستگاه‌ها و یا شرکت‌های خدمات رسان تعریف نشده اما می‌توان با استفاده از ظرفیت هنرمندان بویژه در رشته تئاتر اهداف سازمانی خود را به نتیجه برسانند.

وی با تأکید بر استفاده از اماکن موجود در دستگاه‌های اجرایی و نیز فضاهای آموزشی برای اجراء تئاتر افزود: بسیاری از سالن‌ها در سطح استان با ایجاد امکانات اولیه شرایط برگزاری تئاتر را دارند که باید از آن بهره ببریم.

استاندار گیلان از تشکیل کارگروهی به منظور بررسی مسائل حوزه تئاتر گیلان خبر داد و گفت: این کارگروه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی و با عضویت مدیران کل امور شهری و شوراها، روابط عمومی و اجتماعی و فرهنگی استانداری و نیز ۳ تا ۵ نفر از متخصصان حوزه تئاتر استان تشکیل می شود.

وی بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و شهرداران در مسیر ترویج فعالیت‌های تئاتر در سطح شهرستان‌ها و تعیین تقویم زمانبندی برای اجراء در نقاط مختلف استان را از اهداف تشکیل این کارگروه عنوان و خاطرنشان کرد: شناسایی سالن‌ها و اماکن موجود در سطح استان و ابلاغ به دستگاه‌ها به منظور دراختیار گذاشتن برای اجراء تئاتر از دیگر اهداف تشکیل این کارگروه است.

سالاری اجراء تئاتر در حوزه کودک و نوجوان را یکی از فرصت‌های مطلوب در جهت ارتقاء سطح فرهنگ در بین افرد جامعه و بروز استعدادها از سنین کودکی دانست و اظهار داشت: آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کمال همکاری را در این خصوص داشته باشند.

وی با بیان اینکه روحیه‌ی لطیف هنرمندان مانع از پیگیری و مطالبه‌گری امور مربوط به آنان می شود گفت: در کارگروه تئاتر استان پس از تصویب برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی به منظور جذب سهم بیشتری از اعتبارات ملی به عنوان یک مطالبه اجتماعی از طریق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می کنم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه نگاه حمایتی بخش‌های عمومی و خصوصی بویژه شهرداری‌ها از تئاتر منجر به ترویج و گسترش آن می‌شود گفت: شهرداران موظف به حمایت از گسترش اجرای تئاتر با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: در هر مقطعی که مردم از بخش‌های مورد علاقه استقبال بیشتری کنند مسئولان مکلف به خدمت مضاعف در آن خصوص می‌شوند.

در این نشست تعدادی از هنرمندان به نمایندگی از تشکل‌های فعال در حوزه تئاتر و نیز برخی از پیشکسوتان این عرصه به بیان دغدغه‌ها، مشکلات و نیز پیشنهادهای خود در مسیر گسترش برگزاری تئاتر در سطح استان پرداختند.

Share