در نشست کمیته پسماند فرمانداری رشت عنوان شد

از قطعی برق منطقه سراوان پرهیز شود | علت عدم اجرای پروژه تصفیه خانه سراوان مبهم است

جعفرزاده تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم ساکن اطراف جایگاه دفن زباله سراوان از بوی بد رنج می برند، تقاضا می شود از قطعی برق این منطقه پرهیز شود.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت در جلسه کمیته پسماند این شهرستان با بیان اینکه بهبود وضعیت سراوان از مطالبات مردم است، گفت: باید در این مورد جهادی عمل گردد و از حالت فانتزی بیرون بیاید.

اگر سراوان به سامان نرسد همه زیر سوال می‌رویم

محمد احمدی با بیان اینکه انتظار داریم که مسئولانی که عضو کمیسیون بهداشت هستند موضوع را جدی بگیرند، گفت: از موارد اساسی در سراوان بحث شیرابه و زباله سوز است.

فرماندار رشت در ادامه جلسه خطاب به شهردار رشت گفت: در جلسات قبل مصوباتی برای حل مشکلات سراوان انجام شد که متاسفانه بعضی از دستگاه ها در اجرای آنها کم کاری کردند.

احمدی با بیان اینکه موضوع سراوان را بخشی نگاه نکنیم، افزود: این موضوع ملی است و نباید برخی برای تسویه حسابهای شخصی از آن استفاده کنند، همه باید برای رفاه و آسایش مردم منطقه سراوان کار کنند.

فرماندار رشت با بیان اینکه علت انجام نشدن پروژه تصفیه خانه سراوان مبهم است، گفت: این کار بر عهده شورای شهر و شهرداری رشت است. وقتی قرارداد در این مورد موجود است، علت عدم ساخت نباید در ابهام باشد.

وی با بیان اینکه اگر شرکتی که در مورد تصفیه خانه صلاحیت ساخت ندارد باید تعیین و تکلیف شود، بر لزوم تفکیک از مبدا تاکید کرد و یادآور شد: انجام این امر همه بر عهده مسئولان نیست و مشارکت صد درصدی مردم و حمایت رسانه ها را می‌طلبد.

احمدی در مورد جاده دسترسی به سراوان گفت: آسفالت راه دسترسی به سراوان بدان معنی نیست که زباله سوز در سایت فعلی نصب شود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در مورد تصفیه خانه سراوان زمان برای ما خیلی مهم است، اظهر کرد: اگر شهرداری رشت در مورد رانش زباله و موقعیت زمین تضمینی نمی‌تواند بدهد باید سریع این موضوع پیگیری شود.

وی با اشاره به نگرانی های شهرداری در مورد زمینی که منابع طبیعی داده است، گفت: قرار بر این نیست که تا ۲۰ سال آینده آنجا محل زباله باشد، بلکه مکانی موقت است و این نگرانی برای رانش سبب خواهد شد که کار ها متوقف شود.

احمدی متذکر شد: اصلا نمی‌خواهیم دستگاهی را متهم کنیم اما اگر سراوان به سامان نرسد همه ما زیر سوال می رویم.

فرماندار رشت گفت: صبح فردا در مورد مسایل حقوقی قرارداد تصفیه خانه بحث و بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای تفکیک زباله از مبدا باید بسته های تشویقی مناسبی در نظر گرفته شود افزود: همه ما اینجا هستیم که اخبار خوشی به مردم بدهیم.

۱۰ میلیارد تومان به تی تی اس پرداخت نشده است

به گزارش دیارمیرزا، شهردار رشت در مورد زباله سوز گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از منابع ملی را به شرکت به تی‌تی‌اس پرداخت کردیم و این شرکت اظهار کرده است که در قرارداد منعقد شده که باید ۲۵ درصد از مبلغ ساخت پرداخت گردد.

مسعود نصرتی با بیان اینکه باید ۲۷ میلیارد تومان دیگر به این شرکت پرداخت شود، افزود: تا کنون ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ به صورت اسناد خزانه در اختیار شرکت قرار گرفت و ۱۰ میلیارد تومان به تی تی اس پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس قرارداد سه ماه بعد از تحویل پول نقشه های ابنیه زباله سوز تحویل شهرداری میشود.

از قطعی برق منطقه سراوان پرهیز شود

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نیز با گلایه از شهرداری رشت گفت: شهرداری باید یک مشاوره قوی در مورد تصفیه خانه می گرفت و در این مورد تضمین می دادند اما روند پیشرفت فیزیکی پروژه مطلوب نیست و متاسفانه هیچ کاری صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه پروژه بهسازی سراوان روند رضایت بخشی ندارد، افزود: شهرداری هنوزدر مورد تصفیه خانه طرحی ندارد که در این جلسه از آن دفاع کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم ساکن اطراف جایگاه دفن زباله سراوان از بوی بد رنج می برند، تقاضا می شود از قطعی برق این منطقه پرهیز شود زیرا این خانواده ها نمی توانند در صورت قطعی برق و دمای بالای هوای پنجره‌های خانه‌ها را باز کنند.

Share