کوچکی‌نژاد تاکید کرد:

اجرای طرح جلوگیری از ورود رسوبات به تالاب انزلی توسط دانشگاه اصفهان

عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس گفت: طرح آزمایشی که قرار است دانشگاه اصفهان اجرایی کند از ورود رسوب‌ها به تالاب انزلی جلوگیری می‌کند و آن را از بین می‌برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در رابطه با طرح احیای تالاب انزلی توسط دانشگاه اصفهان گفت: یکی از علت‌های اصلی خشک شدن تالاب انزلی ورود رسوباتی است که به ۸۰۰ ملیون تن می‌رسد و مانع ورود حجم زیادی آب به تالار می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح آزمایشی که قرار است توسط دانشگاه اصفهان اجرا شود از ورود رسوب‌ها به تالاب جلوگیری و آنها را از بین می‌برد. از هر طرح و روشی که بتوانند رسوبات تالاب را حذف کنند استقبال می‌کنیم.

کوچکی نژاد افزود: برای مشاهده قابلیت اجرایی این طرح ابتدا به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد. امیدوارم با اجرایی شدن این طرح تالاب از  خطر خشکی نجات پیدا کند.

این نماینده مجلس در دوره دهم با اشاره به زمان و هزینه اجرای شدن طرح احیای تالاب انزلی گفت: این طرح به زودی به صورت آزمایشی شروع به کار می‌کند.تا زمانی که این طرح به صورت آزمایشی اجرا می‌شود، سازمان محیط زیست هزینه‌های مورد نیاز مورد را از اعتبارات داخلی خودش پراخت می‌کند. اگر این طرح نیاز به هزینه بیشتر داشته باشد لازم است در بودجه ۹۸ دیده شود.

وی عملکرد دولت را در خصوص احیای تالاب‌ها مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: کارهای بزرگی برای جلوگیری از خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه ارومیه انجام شده است، تالاب انزلی هم یکی از تلاب های بزرگ کشور است که امروزه با مشکلاتی رو برو شده است که برای احیا آن نیاز به نگاه ویژه است.

عضوهیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس گفت: تالاب انزلی و  دریاچه ارومیه به منابع خیلی زیادی احتیاج دارند و به دلیل محدودیت، بسیاری از طرح‌ها با مشکل اجرایی مواجه می‌شوند. یکی از دلایلی که اجرای این کارها را با کندی مواجه کرده است محدودیت منابع است.

Share