معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در آستارا؛

اتصال خط آهن آستارا به رشت تحول عظیمی در حوزه تجاری خواهد بود

غلامرضا انصاری با تاکید بر اینکه اتصال خط آهن آستارا به رشت تحول عظیمی در حوزه تجاری خواهد بود خاطرنشان کرد: با اتصال این خط آهن و تکمیل این خط بین‌المللی قطعاً شاهد افزایش چندین برابری انتقال کالا از جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها خواهیم بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با هیئت همراه از بارانداز و پل‌ریلی راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا، منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، شناگاه مدرن و مبلمان ساحلی، مرز زمینی، پل مرزی و پایانه مسافربری و ترانزیت گمرک بازدید کرد.

غلامرضا انصاری در این بازدید ها با تاکید بر اهمیت گسترش همکاری های اقتصادی با همسایگان به ویژه کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: وزارت امور خارجه تمرکز ویژه ای برای گسترش همکاری با کشورهای همسایه دارد و هر چه بتوانیم مناسبات مرزی و زمینه توسعه همکاری های اقتصادی را با همسایگان افزایش دهیم، به امنیت اقتصادی منطقه و مرزنشینان کمک کرده ایم.

وی با اشاره به ظرفیت های ممتاز شهرستان مرزی بندر آستارا در زمینه های گردشگری و اقتصاد مرزی، افزود: شهرستان مرزی بندر آستارا از سه مرز ریلی، دریایی و زمینی برخوردار است و باید از وجود این استعدادها و مزیت ها استفاده حداکثری و پرثمر صورت گیرد.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه مقامات دولت جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران همکاری خوبی دارند افزود: دولت جمهوری آذربایجان یک اعتبار ۵۰۰ میلیون دلاری جهت تکمیل کریدور شمال-جنوب اختصاص داده که امیدواریم وزارتخانه‌های ذی‌ربط بتوانند طرح‌های خود را با تکیه بر این اعتبار عملیاتی کنند.

انصاری با تاکید بر اینکه اتصال خط آهن آستارا به رشت تحول عظیمی در حوزه تجاری خواهد بود خاطرنشان کرد: با اتصال این خط آهن و تکمیل این خط بین‌المللی قطعاً شاهد افزایش چندین برابری انتقال کالا از جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها خواهیم بود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه ویزاهای که توسط دولت جمهوری آذربایجان برای اتباع ایرانی صادر می‌شوند اینترنتی هستند، گفت: اتباع ایرانی جهت دریافت ویزای جمهوری آذربایجان تاکنون با مشکلی مواجه نشده‌اند و در صورت وجود مشکل، پیگیری‌های لازم جهت حل آن انجام می‌شود.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار داشته و از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و تردد اتباع خارجی بوده و سومین مرز پر تردد کشورمان است و با سه شناگاه (طرح سالمسازی دریا )، در غرب استان گیلان واقع شده و جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور است.

Share