پس از درج یک خبر در اینستاگرام؛

آیا مسمومیت و فوت شهروندان رشتی با کیک یزدی واقعیت دارد؟!

یک صفحه اینستاگرام مدعی شد که علت فوت افراد «خوردن کیک یزدی نذری» بود که توسط یک زن در محدوده یک شیرینی فروشی معروف در خیابان لاکانی پخش شده است‌ و تصاویری از چند پیام مبهم کاربران را هم به اشتراک گذاشته بود که همگی مدعی بودند «یکی از آشنایان» آنها هم ظاهرا به همین دلیل فوت کرده اند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکی از صفحه های پرمخاطب آموزش آشپزی در اینستاگرام، روز گذشته شایعه ای مبنی بر فوت چند تن از شهروندان رشتی با یک دلیل‌ مشترک خبر داد.

گیل نگاه نوشت: اگرچه این ادعا به سرعت در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و سبب نگرانی و تعجب شهروندان شد، اما این صفحه منبعی برای این ادعای خود ذکر نکرده بود.

این صفحه مدعی شده است که علت فوت افراد «خوردن کیک یزدی نذری» بود که توسط یک زن در محدوده یک شیرینی فروشی معروف در خیابان لاکانی پخش شده است‌ و تصاویری از چند پیام مبهم کاربران را هم به اشتراک گذاشته بود که همگی مدعی بودند «یکی از آشنایان» آنها هم ظاهرا به همین دلیل فوت کرده اند!

پیگیری ها نشان می دهد این مطلب فقط یک شایعه بوده و چنین خبری اساسا واقعیت ندارد.

در همین رابطه علیرضا انصاری معاون سیاسی امنیتی فرمانداری رشت ضمن تکذیب این خبر، آن را شایعه دانست و افزود: هیچ گزارشی مبنی بر این نوع مسمومیت دریافت نشده است و با توجه به تعداد ادعایی در مرجع اصلی انتشار این شایعه در صورت صحت موضوع با توجه به ابعاد امنیتی و اجتماعی آن، قطعا گزارش اتفاقات به فرمانداری ارائه می شد.

همچنین طلعت کاویانی مدیر روابط عمومی علوم پزشکی گیلان نیز با رد این خبر گفت: هیچ موردی مبنی بر مسمومیت با کیک آلوده در هیچ کدام از بیمارستان های شهر رشت طی چند هفته اخیر گزارش نشده است.

اخلاقی مدیر روابط عمومی اورژانس رشت نیز این خبر را کذب دانست و گفت: کلیه واحدهای اورژانس رشت گزارشی از این مورد و یا موارد مشابه دریافت نکرده اند و هیچ بیماری به این دلیل گفته شده به اورژانس مراجعه نکرده است.

دلیل یا انگیزه انتشار این شایعه بدون ذکر مستندات و شواهد از سوی یک صفحه آشپزی غیرگیلانی مشخص نیست و بررسی های بیشتر در این رابطه ادامه دارد.

Share